تشدید بارش‌ها در نواحی شمال کشور در روزهای پایانی هفته

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در نواحی غرب کشور فردا بارش‌ها ادامه دارد اما پایان هفته تنها نواحی شمالی کشور درگیر بارش خواهد بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  امشب و فردا در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و مناطق مرکزی شاهد بارش باران و رگبار خواهیم بود گفت: در استان‌هایی که در دامنه‌های شمال و جنوبی البرز واقع شده‌اند، در برخی از ساعات بارش به شکل رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط هم خیزش گردوخاک ایجاد خواهد شد و همچنین ممکن است در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ دهد.

ضیائیان  با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود و در بسیاری از این مناطق بارش‌ها به اتمام خواهد رسید گفت: در سایر مناطق از جمله شمال کشور بارش‌ها در برخی از ساعات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: برای روز شنبه نیز در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی و شمال اصفهان نیز بارندگی رخ خواهد داد.

وی افزود: اما باتوجه‌به هشدار نارنجی هواشناسی، فردا در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، البرز، مرکزی، تهران، گیلان، مازندران و دامنه‌ها و ارتفاعات کردستان، گلستان، سمنان، نیمه شمالی همدان و نیمه غربی استان قم شامل این هشدار خواهند بود و هم‌وطنان  باید در این مناطق توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه  آسمان  تهران نیمه‌ابری خواهد بود  و وزش باد و افزایش ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در بعدازظهر محتمل خواهد بود گفت: بیشینه دمای تهران نیز برای امروز ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما نیز ۱۹ درجه خواهد بود و این در حالی است که کمینه دما برای فردا به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
فایده نداره.
همه الان رسیدند شمال
آخرین اخبار