دومین پرواز آزمایشی هواپیمای مسافربری ساخت چین

دومین نمونه از هواپیمای مسافربری «سی-۹۱۹» ساخت چین به صورت آزمایشی پرواز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی چین گزارش داد دومین نمونه از هواپیمای مسافربری سی-۹۱۹ تولید داخل این کشور روز یکشنبه به صورت آزمایشی پرواز کرد.

بر اساس اعلام شبکه سی‌سی‌تی‌وی چین، قرار است کلا شش نمونه اولیه، پرواز‌های آزمایشی خود را انجام دهند که در این میان، آزمایش موتور هواپیما در کانون توجه قرار دارد.

بنا به گفته یکی از مهندسان ارشد این طرح، قرار است در اواخر ماه ژانویه یک پرواز آزمایشی دیگر در مسیر طولانی انجام شود. بیش از یک هزار تست صورت خواهد گرفت.

دومین پرواز آزمایشی هواپیمای مسافربری ساخت چین

این هواپیمای تنگ‌پیکر که قرار است با هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس‌ای ۳۲۰ رقابت کند به نماد تلاش‌های چین برای ورود به بازار جهانی هواپیما‌های مسافربری تبدیل خواهد شد. ارزش این بازار در بیست سال آینده به دو هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

هواپیمای سی ۹۱۹ روز پنجم ماه مه اولین پرواز خود را بعد از تاخیر‌های مجدد انجام دهد. تحلیلگران درباره فواصل زیاد میان پرواز‌های آزمایشی قبلی این هواپیما تردید‌هایی مطرح کرده‌اند.

این هواپیما اولین پرواز آزمایشی خود را در مسیر طولانی در تاریخ ده نوامبر انجام داد و طی آن به مدت دو ساعت و ۲۳ دقیقه از شهر شانگ‌های تا شهر شیان در مرکز چین پرواز کرد. مسافت طی شده این هواپیما در این مدت ۱۳۰۰ کیلومتر بود و هواپیما نیز به ارتفاع ۷۸۰۰ متری رسید.

سازنده این هواپیما، شرکت هواپیما‌های تجاری چین (کوماک) است. شرکت کوماک قصد دارد مجوز‌های لازم را برای این هواپیما از مقامات مسئول چین و نیز سازمان امنیت هوایی اروپا به دست آورد. سازمان امنیت هوایی اروپا در ماه آوریل موافقت کرد روند تایید این هواپیما را آغاز کند.

انتهای پیام/

پرواز آزمایشی هواپیمای مسافربری چینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار