شیطنت یا سهل انگاری؛ در شهرداری تبریز چه می گذرد؟

شهرداری تبریز و روابط عمومی آن در اقدامی عجیب کلمه فارسی را در تبریک روز ملی شعر و ادب فارسی حذف کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری تبریز و روابط عمومی آن روز ملی شعر و ادب فارسی را که در تقویم رسمی برای بیست و هفتم شهریور ماه به مناسبت درگذشت استاد شهریار نام گذاری شده است، به «روز ملّی شعر و ادب» تغییر و عنوان اصلی آن یعنی «فارسی» را حذف کرد.

این اقدام موجب جنجال در شبکه‌های اجتماعی شده و بسیاری از کاربران به این دسیسه چینی اعتراض کرده اند.

پیگیری این موضوع از سوی باشگاه خبرنگاران جوان به نتیجه نرسید و مسئولان مربوطه در شهرداری تبریز پاسخی ندادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
من واقعا دلیل تایید کردن بعضی نظرات در اینجا رو نمیفهمم ؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۵۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم!مگه شعر وادب فقط باید فارسی باشه؟اکثر شعرهای شهریار ترکی بود.
اگر شیطنت بود مینوشتند شعر وادب ترکی.فارسی زبان ها فقط میخواهند خودشون رو برتر تلقی کنند ولی خوشبختانه علما با این موضوع مخالف اند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
از گرسنگی می‌میریم فکری برای اقتصاد داغونمون بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
اگه می نوشت شعر وادب فارسی به بقیه قومیتها توهین نمیشد حالا نوشته شعر وادب به هیچ قومیتی هم ربطش نداده پس این وبیکاری وبیسوادی کسانیرو میرسونه که نتونسته دارن همهچیزو تفسیر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
روز استاد هیچ ربطی به فارسی نداره ایران با ترک ها و قوم ها شده ایران ما رو از خودتون ندونید ما غیرت داریم همینطور که خودتون میگید
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۰:۵۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
بهترین‌کار ممکن رو کرده شهرداری تبریز ایران فقط مختص پارسی گویان نیس تورک هست عرب هست ... پس نوشتن شعرو ادب فارسی یجوری توهین به ایرانیانی هست ک پارس گو نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خيلي خبر داغي ارايه دادين افرين
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چه شیطنتی؟ شهریار بزرگترین شاعر ترک زبان معاصر هست بیشتر شعر هاش هم ترکی هست.چه اشکالی داشت این روز ،روز شعر و ادب ترکی باشه.
Netherlands
رامین
۰۹:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
کار خوبی کردن
روز شعر و ادب ترکی باید مینوشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام،مسئله ترک و فارس نیست روز ملی شعر و ادب فارسی به احترام شهریار روز درگذشت ایشان نامگذاری شده پس شهرداری تبریز باید دقت کافی را داشته باشد شهردار شهر اولین ها باید اولین باشد در همه موارد حتی در دقت کافی ولی بعلت کلانشهر بودن تبریز شاید اداره مسائل شهرداری سخت باشد!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ایمان .ا
۰۶:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
این موضوع جای تعجب ندارد شما وقتی وارد تبریز می شوید اگر پارسی صحبت کنید جواب شما را به سختی می دهند و اگر یک تبریزی را ببینید به سختی با شما حرف می زند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۶:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
با درود. من با نظر دوستان موافقم.
کاملا درست نوشته شعر و ادب در کشور ما فقط به زبان فارسی نیست و کلی منابع به زبان های ترکی و عربی و کردی است۰
بنابر این همان بهتر که بدون کلمه فارسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۱:۱۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مگه شعر وادب فقط مختص فارس زبان هاست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
انحصار گرایی در هر زمینه ای باشد پسندیده نیست ،مگر شعر و ادب فقط در زبان فارسی خلاصه شده است مگر سایر زبانها دارای شعر وادب نیستند ، باید به جای روز شعر و ادب فارسی بنویسند روز شعر وادب که شهرداری تبریز کاملا به درستی نوشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
همبستگی ملی بین همه ملیتهای ایرانی واجبترین امر است
حرکت شهرداری تبریز ناشیانه وشاید مغرضانه هست
بنده آذری هستم و از شعرهای به زبان فارسی استاد شهریار هم لذت میبرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا بسیار هم خوبه. شهریار برای همه اقوام هست نه فارسها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
شهریار هم تورک بود تبریز هم شهر تورکان هست کار بسیار درستی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
موضوع چی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مگه زبان فقط فارسیه تو ایران ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چی شد
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
یعنی اینایی که اعتراض دارن واقعا تبریزی ان؟ مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
عجب! مگر کردی و عربی و ترکی و بلوچی در این مملکت زبان نیستند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۲۰:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بنظر من شهردار تبریز بهترین کار رو انجام داده چون همه جا نگاه میکنی فارسی هست شهریار تورک بود بهمین بایستی روز شعر ادب مینوشت که زنده باد شهردار تبریز بجا و کار شایسته ای هست این طوری فکر نکنین همه جا باید فارسی باشه اقایون عینکتون رو کمی تمیز کنین بعد نگاه کنین به مسائل
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۹:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دروووود بر شهرداری تبری
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
این اسمش وطن فروشی است. اینا همه توطئه ی پان ترکیسم است.
Iran (Islamic Republic of)
Y.abdi
۱۹:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
حالا این همه به ما ترک ها توهین میشه اونو نمیبینن پیگیر نمیشن یه کلمه فارسی حذف شده (که به نظرم کاملا منطقی و درسته)پیگیر مسئولان شدن؟شهریار شاعر ترک هست چرا اسمشو بزارن روز شعر و ادب فارسی؟؟شهرداری کار خیلی شایسته و قابل تقدیری انجام داده.
یاشاسین آذربایجان یاشاسین ترک ملتی✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کار خیلی خوبی کردن
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۸:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
شما خودتون دارین تفرقه میندازین، ترک و لر وکرد و بلوچ و... هم حق انتخاب دارن، همین که این رو هم به فارسی لطف کردن نوشتن خیلیه، باید ترکی می نوشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ملیت شهریار ترک آذربایجانیست به طبع آن باید شعر ادب زبان ترکی آذربایجانی میشد نه فارسی اگر شهریار به فارسی شعری گفته فارسی زبانها باید خیلی خوشحال باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بهترین کار ممکنه رو انجام دادند شهریار مگر فارس زبان بوده که بخواهید در روز بزرگداشتش از زبان فارسی تمجید کنید در ثانی این همه حمایت از زبان فارسی مگر به کجا رسیده که این دومیش باشد مگر در بنر از زبان ترکی حرفی زده شده است که باعث واکنش بشود تعصب زبانی جز دردسر چیزی عاید کشور نمیکند بهترین راه جلوگیری از تنش بها دادن به کلیه زبانها و لهجه های داخل کشور است
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۶:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کار شایسته شهرداری تبریز
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۱۶:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آفرین این همان چیزی هست که بود .همان شعر و ادبیست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خسته نباشی واقعا در این شرایط و اوضاع سخت اجتماعی ، به نکته بسبار مهمی اشاره کردی ، انشالله با حل این موضوع همه مشکلات ایران حل میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خسته نباشی واقعا در این شرایط و اوضاع سخت اجتماعی ، به نکته بسبار مهمی اشاره کردی ، انشالله با حل این موضوع همه مشکلات ایران حل میشه .
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۴:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کاملا درست نوشته شهریار اون همه شعر ترکی گفته
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مگر شعر و ادب فقط مال زبان افغانی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اونایی که میگن چرا فارسي حذف شده چرا نمیگید حتی یک بار هم به ترکی بها نمیدیم چرا مجبور میکنید همه چیز فقط فارسی باشه. این فرق گذا‌شتن نیست؟ دست بوس شهردار تبریز.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۲:۱۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه مردم که فارس نیستند بنظرم کار درستی کردن و اصلاحات لازم را اعمال کردند. دستشان درد نکند
Iran (Islamic Republic of)
سانی
۱۲:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دوست عزیز
روز شعر و ادب
مختص تمام ایران و ایرانیان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید حالا مگه چی شده؟ شهریار ترک هست و من تعجب می کنم از اینکه روز بزرگداشت یک استاد ترک ، روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده ، آفرین به این همه پارادوکس ، آفرین به این پست پر محتوا ، آفرین به این همه حاشیه هواس پرت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بهترین کار رو کردن. ترکی زبان هست و فارسی لهجه،چرا باید لهجه عربهارو پاس بداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اون وقتهایی که نام ترک و ملت ترک زبان را در کتاب های درسی حذف کرده و ملت ترک را به یک پناهنده توصیف کردن اونوقت کجا بودن که هر لحظه به ملت باشریف آذربایجان و مملت ترک زبان توهین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خوب کاری کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تحریف کلمه پارسی هستش که به فارسی تغییر دادید چون اراب ملخ خور پ ندارند D:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من موافقم کاملا درست نوشته شعر و ادب در کشور ما فقط به زبان فارسی نیست و کلی منابع به زبان های ترکی و عربی و کردی است
بنابر این همان بهتر که بدون کلمه فارسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۸:۵۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
استاد شهریار تورک و آذربایجانی بود . شما بهتر است روز تولد یا وفات حافظ یا سعدی یا فردوسی را روز شعر و ادب فارسی نامگذاری کنید .
واقعا خنده داره ، مثل اینکه روز وفات فردوسی فارس را روز شعر و ادب تُرکی نامگذاری کنی !!!
مگه میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط دعدغه ما فقط اینه؟بجای واکنش به کلمه فارسی به ۱۵۰میلیون شدن پراید واکنش نشان بدین به ۳۰۰هزار تومان شدن برنج بی ارزش پاکستانی واکنش نشان بدین. به این واکنش نشان بدین که خودمون میگوییم تولید ملی برنج ایرانی تولید میکنیم با پایین ترین قیمت کوییتیها کشورهای عربی میخورن وما مجبور هستیم برنج بی ارزش پاکستان هند بخوریم حالا تولید ملی چه نمودی پیدا میکنه مثل؟
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۰۷:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر قرار بر برخورد با حذف کلمه فارسی باشه که اینهمه روزنامه رسانه مجله و..... به ترکها تهین کردن چرا برخورد قاطعی صورت نگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۰۷:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر قرار بر برخورد با حذف کلمه فارسی باشه که اینهمه روزنامه رسانه مجله و..... به ترکها تهین کردن چرا برخورد قاطعی صورت نگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مطمدن باشید برخی نفوذی های پان ترک در حالانجام وظیفه هستند .
اگر برخورد جدی یکبار صورت بگیرد باقی ماست ها کیسه می شود . ولی وقتی نهایت برخورد از سوابق شهرداری های قبلی چون شیراز یا سایر جاها را می بینیم و آنها می بینید می فهمیم برخی از وزارت مرکز همسو با این رفتارها و ایجاد جنجال هستند و قطعا بدون پشتوانه قدرتمند کسی قادر به ایجاد این عملیات های محرک نیست
کافیست به رفتارهای اخیر شهرداری ها فرمانداری ها دهداری ها استانداری ها در دیوار کشی های عجیب و ضربتی شون در هفته های اخیر مراجعه بفرمایید.
برخی آقایون و خانم ها مشغول داغ کردن روغن اغتشاشات هستند که بعدش با یک کبریت گر می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بوی شرارت و اختلاف افکنی از این خیانت شهرداری تبریز به مشام می رسد