آذربایجان غربی رتبه دوم استفاده از پابند جایگزین زندان در کشور است

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: این استان، رتبه دوم استفاده از پابند به عنوان جایگزین زندان در کشور را به خود اختصاص داده که سعی داریم در این بخش، حکم‌های بیشتری صادر شود.

مجتبی محمدی گفت:در حال حاضر، حدود ۵٠٠ زندانی در آذربایجان غربی از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

او گفت: صدور پابند الکترونیکی با تایید ۲ قاضی مستقر در زندان انجام می‌شود که در تلاش برای افزایش صدور حکم یک هزار و ۲۰۰ پابند هستیم.

محمدی گفت: همچنین ۷۵۰ نفر از مددجویان برای گذراندن ادامه حبس خود به زندان باز منتقل شدند که ضمن کار و درآمدزایی، برخی اوقات برای اعضای خانواده خود نیز ایجاد اشتغال کرده‌اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی همچنین ارتقای کیفیت اسکان و تغذیه زندانیان را از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: امسال افزایش ۶ هزار متری فضای ورزشی، کارگاه‌های اشتغالزایی و اسکان زندانیان از اولویت‌های دیگر است.

محمدی گفت: غربالگری زندانیان از لحاظ بیماری انجام و پرونده سلامت زندانی در بدو ورود انجام می شود و با توجه به پایش های صورت گرفته، هیچ زندانی بدلیل ابتلا به کرونا حتی با شرایط سخت تامین اقلام دارویی، در داخل زندان‌های آذربایجان غربی فوت نکرد.

او می گوید: ادامه تحصیل تا مقطع دانشگاهی بدون هیچ محدودیتی در داخل زندان مهیا است.

او همچنین با اشاره به اهتمام این نهاد برای جلوگیری از ترک تحصیلی فرزند زندانیان، گفت: این امر موجب بازگشت ۲۳۰ دانش آموز به مدارس شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی می گوید: خانواده زندانیان در همه موارد مورد توجه بوده و در زمینه مختلف درمانی و معیشتی مورد حمایت قرار میگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.