صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری فرش ماشینی کاشان به دنیا

فرماندار ویژه کاشان گفت: پیش بینی شده منطقه کاشان می‌تواند میزان صادرات فرش ماشینی خود را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار ارتقا دهد.

 محمدشریف زارعی از اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن در منطقه کاشان خبر داد و اظهار داشت: ۲۷ کشور مطرح و بزرگ دنیا مقصد صادرات فرش ماشینی کاشان است.

او به حضور ۶۰ غرفه از شهرستان کاشان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال در مجموع بیش از ۱۴۵ شرکت از سراسر کشور در نمایشگاه غرفه دایر کرده‌اند که سهم منطقه کاشان ۶۰ غرفه است، حضور بی‌نظیر تولیدکنندگان و صاحبان صنایع فرش ماشینی با طرح‌های جدید و به روز در نمایشگاه باعث افتخار است و از طرفی ضرورت حمایت از آنان را دو چندان می‌کند.

تولید ۷۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان

زارعی با اشاره به تولید ۷۰ میلیون مترمربع از فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان، تأکید کرد: ظرفیت اسمی تولید فرش ماشینی در کشور را طی یک سال ۱۱۰ میلیون متر مربع است که خوشبختانه با سرمایه‌گذاری مطلوب و حمایت‌های مناسبی که از این صنعت در منطقه صورت گرفته، سهم منطقه کاشان از این میزان ۷۰ میلیون متر مربع است.

فرماندار ویژه کاشان از صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری فرش منطقه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد از مازاد تولید فرش ماشینی به ۲۷ کشور دنیا صادر می‌شود که در صورت فراهم شدن شرایط مورد نیاز این حجم از صادرات تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد؛ پیش‌بینی شده منطقه کاشان می‌تواند در آینده میزان صادرات فرش ماشینی خود را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار ارتقا دهد که یقینا می‌تواند منبع ارزی خوبی برای کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.