نماینده ولی فقیه:

زیارت اربعین نشان دهنده تداوم راه و روش امام حسین(ع) است

امام جمعه ارومیه گفت: حضور میلیون ها زائر در اربعین حسینی نشان دهنده تداوم راه و روش امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه عظیم اباعبدالله الحسین(ع) در پیاده روی اربعین حسینی گفت: بیش از میلیون ها زائر در کربلای معلی زائر امام حسین(ع) هستند و این حماسه عظیم نشان دهنده ادامه داشتن راه و روش امام حسین(ع) است.

امام جمعه ارومیه  افزود: قیام امام زمان عج نیز با معرفی خود به عنوان یکی از اولاد امام حسین (ع) اتفاق می‌افتد و این نشان دهنده این است که نام و یاد امام حسین (ع) در زمان ظهور فراگیر خواهد بود و همه این شخصیت عظیم الشان را خواهند شناخت.

وی پیاده روی اربعین را از معجزات امام حسین (ع) دانست و تاکید کرد: در بدترین شرایط آب و هوایی و در شرایط بسیار سخت، عاشقان امام حسین (ع) در هر سنی این مسیر عشق و دلدادگی را طی می‌کنند که از جمله مقدمات ظهور یگانه منجی عالم امکان است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آغاز فصل تعلیم و تعلم و لزوم مشارکت مردم در کمک به دانش آموزان بی بضاعت خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها فرصتی است تا به وسیله کمیته امداد امام خمینی (ره) به دانش آموزانی که به دلایل فقر مالی امکان ادامه تحصیل ندارند کمک کنیم چرا که تعلیم و تربیت اساس دین اسلام است.

وی با اشاره به مرگ ملکه انگلیس و لزوم تبیین سیاست‌های خصمانه استعمار پیر برای سلطه بر کشور‌های مختلف تصریح کرد: حکومت ۷۰ ساله ملکه انگلیس و موروثی بودن حکومت نشان از نبود آزادی در این کشور مدعی آزادی بوده و تمام قوانین و باید و نباید‌های کشوری در دست ملکه است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به زندگی ساده و بی آلایش امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و اداره کشور توسط آنان بر اساس آموزه‌های دینی و فقهی گفت: رسانه‌های بیگانه به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که فسق و فجور امثال ملکه انگلیس را تطهیر کرده و او را یک چهره مثبت حکومتی نشان دهند و بدترین تبلیغ‌ها را بر علیه کشور ما دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب نیز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با در نظر گرفتن این سیاست‌ها و نواقص برنامه ششم توسعه سعی در تدوین قوانین مترقی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.