برگزاری هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمهوری تاجیکستان برگزار می‌شود.

زلفیه دولت زاده وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان، محمد علی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر مسئولان ایران و تاجیک در فرودگاه دوشنبه وارد این کشور شدند.

حضور در آئین گشایش هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، دیدار با مسئولان تاجیکستانی، اهالی فرهنگ و هنر و ایرانیان، رونمایی از آلبوم ۲۴ اثر نفیس خوشنویسی استاد تیموری، گشایش هفته فیلم ایران در تاجیکستان و ... از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر است.

به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و در پاسخ به دعوت رسمی وزیرفرهنگ جمهوری تاجیکستان از دکتر محمد مهدی اسماعیلی، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان در شهر‌های دوشنبه، خجند و باختر، با حضور هیئتی متشکل از مقامات رسمی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی که با حضور شاعران و ادیبان، گروه‌های شاهنامه خوان و نقالی، پهلوانان زورخانه ای، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی برگزار می‌شود گوشه‌ای از فرهنگ و هنر کشورمان به نمایش درخواهد آمد.

برگزاری هفته فیلم ایران 

همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان، هفته فیلم ایران نیز در این کشور با نمایش فیلم‌های ایرانی برگزار خواهد شد. و فیلم‌های پسران دریا، عماد و توبا و همچنین تختی در هفته فیلم ایران در تاجیکستان به نمایش در می‌آید.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین هدف از این سفر و دیدار‌های دوجانبه را در دستور کار قرار دادن گسترش تعاملات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان بویژه در حوزه‌های سینما، موسیقی، تجسمی، کتاب و دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره در دولت سیزدهم، هیچ منعی برای گسترش تعاملات فرهنگی با کشور دوست و برادر تاجیکستان ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عزم و اراده روسای جمهور اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان برای گسترش روابط دو کشور اشاره کرد و افزود: این مهم نشانگر این است که هدف دو کشور گسترش مناسبات و ارتباطات در زمینه‌ای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی در سطحی عالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار