تسهیلات مسکن روستایی در دست انداز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک‌ها

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ارائه تسهیلات مسکن روستایی در دست انداز موافقت سازمان برنامه و بودجه و بلاتکلیفی بانک‌ها مانده بود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های هادی روستایی و مقاوم سازی مسکن‌ روستایی شاهین دژ گفت: آبان ماه سال گذشته در شورای عالی مسکن و با حضور رئیس‌جمهور، ارائه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله مصوب شد، ولی تا چند هفته پیش، در دست انداز موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بلاتکلیفی بانک‌ها گیر کرده است.

اکبر نیک زاد با اشاره به اینکه به دلیل توقف یک‌ساله در پرداخت وام ساخت و ساز روستایی چقدر عقب ماندگی در تولید مسکن در روستا‌ها داریم، گفت: اکنون ۱۹۰ هزار و ۳۴۷ واحد مسکن روستایی در حال ساخت داریم که وام ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ۱۳ درصد مبلغ سود این وام به صورت یارانه وام توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: در مصوبه جدید شرط سکونت پنج ساله حذف شده است و متقاضیان می‌توانند با ضمانت زنجیره‌ای وام را دریافت کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به ساکنان شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز تأیید شده است.

او همچنین بابیان اینکه هرساله ده درصد طرح‌های هادی روستایی بالای ۲۰خانوار کشور بازنگری می‌شود که ۴۰هزار روستا داریم که سال گذشته طرح هادی ۴۳۰۰ روستا بازنگری شده است.

حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ وتکاب در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت روستا‌ها و مقاومت ساختمان‌های روستاها را نامناسب عنوان کرد و گفت: انتظار داریم وام‌های مقاوم سازی به روستاییان پرداخت بشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.