امام جمعه ارومیه:

اسلام جایگاه زن را ارتقا بخشید

امام جمعه ارومیه گفت: دین اسلام به زنان عزت داد و جایگاه زن را ارتقا بخشید.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه دین مبین اسلام زمانی استقرار یافت که کمترین بها به زنان در جامعه داده می‌شد گفت: با ظهور اسلام زنان عزت یافت و و این الهی جایگاه زنان را ارتقا بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  اظهار کرد: اسلام نشان داد که زن و مرد در نزد خداوند مساوی هستند و وجه تمایز آنان فقط میزان تقوای آنان است؛ باید اذعان کرد که اسلام سبب عشق و محبت بین زن و مرد شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازگو کردن نحوه رفتار پیامبر اکرم (ص) با دخترش، افزود: احترام و عشق پدری حضرت محمد (ص) به دخترش نمونه بارزی از جایگاه والای زن در اسلام است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: اسلام در حالی هزار و ۴۰۰ سال پیش معتقد به تساوی حقوق زن و مرد شد که غربی‌ها در همین ۲۰۰ سال پیش نگاهی بسیار بد به زنان داشتند.

وی با بیان اینکه اصلاحات غربی‌ها برای تساوی حقوق زن و مرد، آبروی زنان را خدشه دار کرده است، گفت: نمونه آن، همین تفکرات فمینیستی است که با یک نگاه مردانه به زن، حریم زنان را از بین می‌برد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: فمینیست‌ها زنان را در قالب مردان مطرح می‌کنند و حتی یک نگاه تحقیر آمیز به ازدواج و بنیان خانواده دارند؛ باید اذعان کرد که وارد کردن زنان در قالب مردان، هویت زن را نابود می‌کند و بنیان خانواده را از بین می‌برد.

وی با اشاره به نگاه کالایی غربی‌ها به زنان، اظهار کرد: غربی‌ها به هر نحوی از زنان در قالب تبلیغاتی و کالایی استفاده می‌کنند و با سوء استفاده از زنان در تلاش برای جذب سرمایه هستند.

حجت اسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در کمتر از هر ۲ دقیقه به یک زن در امریکا تجاوز می‌شود، گفت: وضعیت مدعیان حقوق بشر و جایگاه زنان به گونه‌ای است که حتی زنان در ارتش آن کشور نیز از تعرض در امان نیستند.

وی ادامه داد: طبق آمار اعلام شده حدود ۴۱ درصد کودکان در امریکا، ۵۷ درصد در فرانسه، ۶۶ درصد در برزیل و یک سوم کودکان در اروپا معلوم نیست پدرشان کیست و حرام‌زاده هستند.

امام جمعه ارومیه ازدواج سفید رایج در غربی‌ها را نمونه بارز یک ازدواج وحشی دانست و افزود: غرب امروز در وضعیتی که گرفتار آن شده، درمانده است.

وی در رابطه با کشف حجاب توسط رضاخان، بیان کرد: دین با بهره مندی از حجاب به دنبال عفت در جامعه است که طاغوتیان با این اقدام در برابر دین ایستادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.