عملیاتی شدن ژئو پارک مراغه با ایجاد ۸ کارگروه

فرماندار شهرستان مراغه از عملیاتی شدن ژئوپارک این شهرستان با ایجاد ۸ کارگروه خبر داد.

آقای اسدیان گفت:برای ایجاد ژئوپارک در مراغه ۳۶ سایت تاریخی و طبیعی از جمله کوه سهند، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، ده‌ها چشمه آب درمانی و جاذبه‌های زمین شناختی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: ژئوپارک مراغه با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در این شهر ایجاد می‌شود و وجود ده‌ها جاذبه تاریخی، باستانی، طبیعی و منطقه فسیلی با قدمت بیش از ۷ میلیون سال اهمیت ایجاد ژئوپارک در مراغه را دوچندان کرده است.

آقای اسدیان خاطرنشان کرد: مراغه از نظر طبیعی و تاریخی پدیده‌های بی نظیری برای معرفی و حفاظت دارد و با معرفی ژئو پارک، میراث طبیعی و تاریخی شهرستان مراغه برای نسل‌های آینده حفاظت و نگهداری می‌شود.

وی گفت: ایجاد اشتغال از طریق رونق گردشگری از دیگر اهداف ایجاد ژئو پارک مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: هشت کارگروه از جمله میراث زمین‌شناختی، میراث تمدنی، آموزش و پژوهش، مدیریت شهری و روستایی، استارتاپ و رسانه، زنان و معتمدان شهر در قالب این ستاد فعالیت خواهند کرد.

آقای اسدیان ادامه داد: ۲ کارگروه تخصصی زمین‌شناسی و جغرافی  و محققان میراث فرهنگی، تاریخ، باستان‌شناسی و گردشگری نیز دو بال علمی و پژوهشی این ستاد برای ثبت در سطح ملی و بین‌المللی خواهند بود.

آقای زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: وجود منطقه فسیلی با قدمت ۲ تا ۷ میلیون ساله در این شهرستان با شهرت جهانی و به عنوان بهشت فسیلی جهان نیز ظرفیت قابل توجهی برای ثبت ژئوپارک سهند محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار