هوای سالم آخرین آدینه بهمن در اصفهان

میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با ۸۵ AQI در وضع زرد و قابل قبول ثبت شد.

میانگین شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز جمعه بیست و هشتم بهمن وضع سالم را نشان می‌دهد.


بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان شاخص کیفیت هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش میدان احمدآباد با ۹۰، استانداری ۶۷، پروین ۹۴ و بزرگراه خرازی با ۸۸ AQI به رنگ زرد و بیانگر هوای سالم است.
صبح امروز شاخص هوای شهر‌های مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله سجزی با ۵۵ و مبارکه با ۵۳ AQI در وضع قابل قبول و شاهین شهر با ۲۱ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، همچنین منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.