واکنش لندن به توافق ایران و عربستان

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس پس از گذشت نزدیک به یک ماه با ادبیاتی محتاطانه از توافق میان ایران و عربستان استقبال کرد.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس ضمن استقبال محتاطانه از توافق میان ایران و عربستان حاضر نشد ماجراجویی‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات صلح آمیز هسته‌ای ایران را محکوم کند.

به گزارش اسپوتنیک، انگلیس پس از گذشت نزدیک به یک ماه، سرانجام درباره توافق میان ایران و شریک دیرینه خود عربستان سعودی در فضای عمومی اظهار نظر کرد. سخنگوی «ریشی سوناک» در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در لندن این طور پاسخ داد: «اگر توافق به‌دست آمده منجر به تنش‌زدایی شود، استقبال می‌کنیم.»

به نظر می‌رسد که این پاسخ دو پهلو، از آنجا نشات می‌گیرد که انگلیس نه مایل به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه علیه ایران و چین است و نه تمایل دارد که با اظهارنظر منفی درباره این توافق، عربستان را به عنوان یکی از طرف‌های قرارداد و شریک دیرینه خود برنجاند.

این سخنگو که طبق رویه‌های مرسوم دفتر نخست‌وزیری خواست نامش فاش نشود، مدعی شد: «این وظیفه ایران است که به تعهدات خود برای احترام به اصول حاکمیت و عدم مداخله احترام بگذارد.»

وی بدون اشاره به تحرکات ماجراجویانه و سیاست‌های شکست خورده غرب در منطقه غرب آسیا ادعا کرد: «ثبات خلیج فارس برای همه ما مهم است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
داوخانه.ها.و.مکان.هایی.که.کشف.حجاب..میکنند.باید.پلمپ.شود.تا.درس.عبرتی.برای.بقیه.شود.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۹:۲۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
امریکا و شرکا نابود باید گردند تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
با شنیدن این چیزا اگه شاخ درآوردنی بود همه درآورده بودن
آخرین اخبار