سرعت‌ مرگبار و مسافرانی که به خانه برنگشتند

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: سرعت بالای وسیله نقلیه مهمترین عامل افزایش بیش از دو برابری تلفات جاده‌ای نوروز در خراسان جنوبی است.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در برنامه سرزمین خاوران شبکه استانی صدا و سیما گفت: در نوروز امسال تاکنون ۲۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست داده اند که ۱۲ نفر تنها در ۳ فقره تصادف فوت کرده اند.

او افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲۸۶ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است که در بیشتر آن‌ها سرعت بالای وسیله نقلیه موجب تشدید خسارت و حتی فوت رانندگان و سرنشینان شده است.

خودرو‌های دارای سرعت بالا توقیف می‌شوند

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در این مدت ۲۰ هزار جریمه تخلف سرعت برای رانندگان اعمال شده است، اما پلیس معتقد است این جریمه‌ها چندان بازدارنده نیست و به همین خاطر با دستور دادستان مرکز استان، خودرو‌های دارای تخلف سرعت بالا توقیف سیستمی می‌شوند.

او تأکید کرد: هدف پلیس توقیف خودرو‌ها نیست بلکه به دنبال پیشگیری از تصادفات حادثه ساز هستیم.

سرهنگ رضایی بیان کرد: وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ۳ روز توقیف، وسایل نقلیه سبک با سرعت بیش از ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ۳ روز توقیف و وسایل نقلیه سبک با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت یک هفته توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی همچنین با توجه به روز‌های پایانی تعطیلی و موج بازگشت مسافران نوروزی از مردم خواست از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند، چون خیلی مواقع افراد بیگناهی در تصادفات کشته می‌شوند که کاملا قوانین و مقررات رانندگی را رعایت می‌کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.