الگو گرفتن بانوان ایران اسلامی از سیره و منش حضرت خدیجه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : بانوان ایران اسلامی باید از سیره و منش حضرت خدیجه (س) در زندگی فردی و اجتماعی سرمشق گرفته و ایشان را الگوی خود قرار دهند

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در آیین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه بانوان باید اصول اسلام را در مورد حجاب رعایت کنند گفت : ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است تا این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بی حجابی و ترویج آن در وهله نخست بزرگترین ضربه را به بانوان و بنیان خانواده وارد می‌سازد تاکید کرد: منطق اسلام منطق صحبت و گفتگو است، ولی این امر نیز معیار و میزانی دارد و از آن‌ها درخواست می‌شود حجاب را رعایت کنند.

امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: اسلام هم اکنون مقتدر و در عین قدرت خود به سر می‌برد، ولی می‌خواهد با دوستی و رفاقت با اینگونه افراد برخورد کند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه بانوان باید از زنانی، چون حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند یادآور شد: هنگامی که پیامبر گرامی اسلام ماموریت پیدا کرده و مبعوث به رسالت می‌شود، حضرت خدیجه (س) اولین زن در میان زنان بود که به پیامیر ایمان آورد.

وی از ایشان به عنوان بانویی عاقل، فداکار و ام المومنین یاد کرد و گفت: همسر گرامی رسول خدا حق بسیار بزرگی بر گردن اسلام و قرآن دارد و در این مسیر، مال و زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشت و اگر مجاهدت و تلاش‌های ایشان در قبل و بعداز بعثت در کنار پیامبر (ص) نبود، اسلام به پیشرفت نمی‌رسید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بمباران مواضع امریکا در روز‌های اخیر و کشته شدن شمار زیادی از نیرو‌های امریکایی افزود: در این حادثه موضع گیری رییس جمهور این کشور در قبال این اتفاق که گفته است امریکا با ایران جنگ ندارد نشان دهنده قدرت ایران و اسلام در منطقه است.

وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۱۲ فروردین، عید اسلام و مسلمین است، زیرا در این روز اسلام خودش را در جهان نشان داده و موجبات عزت، استقلال و رشد همه جانبه اسلام شد.

آیت الله علما با بیان اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان یکی از ارکان مهم اسلام به شمار می‌رود که به عنوان ماه بندگی و انجام عبادت خالصانه خداوند یگانه فرصت مناسبی برای بهره گیری از برکات و رحمات الهی است.

وی نتیجه روزه داری را حرکت بسوی تقوا دانست و یادآور شد: خداوند متعال در این ماه مبارک میزبان انسان‌های خداجو است و نباید از این فرصت ارزشمند به سادگی گذر کرده و از آن به عنوان فرصتی برای جدایی از مادیات و فرصتی برای پیوند مجدد دل‌ها با خداوند متعال نهایت استفاده را کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.