جانباختگان ناشی از کرونا در فارس رو به افزایش است

در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد جدید فوتی ناشی از کووید ۱۹ در فارس ثبت شده است.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۸۹۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۷۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۱۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۵۲۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

رضائیان زاده تصریح کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۷۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۴۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او اضافه کرد: با بستری ۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۳ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد جدید فوتی ناشی از کووید ۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به ۸ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

رضائیان زاده افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۳۰۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۸۴ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۷ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۵۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۶۹ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۴۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار