پوتین، فرمان مربوط به «راهبرد جدید سیاست خارجی روسیه» را امضا کرد

رئیس جمهور روسیه راهبرد جدید سیاست خارجی روسیه را تصویب و فرمانی را در این زمینه امضا کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت روسیه گفت: تغییرات ریشه‌ای در زندگی بین المللی، ما را به اصلاح جدی اسناد اصلی برنامه ریزی راهبردی از جمله مفهوم سیاست خارجی روسیه که مبانی، وظایف و اولویت‌های فعالیت دیپلماتیک را مشخص می‌کند، مجاب کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود اظهار داشت که راهبرد جدید سیاست خارجی روسیه امکان الحاق اقدامات واکنشی متقارن یا نامتقارن را فراهم می‌کند جایی که در این مفهوم، آمریکا آغازگر و موتور اصلی رویکرد ضد روسیه در جهان نامیده شده است.

لاوروف افزود که با توجه به شرایط تهدیدات خارجی، استراتژی جدید سیاست خارجی روسیه بر این نکته تاکید دارد که اصل پیوند امنیتی بر اساس برابری در دسترس است. مفهوم جدید همچنین از تجدید ساختار جدی اقتصاد جهانی صحبت می‌کند.

لاوروف تاکید کرد که استراتژی جدید سیاست خارجی روسیه به طور منطقی منعکس کننده تحولات انقلابی در امور بین الملل است.

نسخه قبلی، استراتژی جدید برای سیاست خارجی روسیه، در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و طی چند سال گذشته نیز بر روی به روز رسانی آن کار شد تا این که در ژانویه سال گذشته میلادی، سند آماده شده برای بررسی آن با اعضای دائم شورای امنیت این کشور ارائه شد با این حال پوتین پیش نویس مفهوم را برای بررسی بازگرداند و در نهایت امروز به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار