فرمانده انتظامی استان مرکزی:

با روزه خواری در ملاء عام طبق قانون برخورد می‌شود

سردار رفیعی کیا گفت: با توجه به اینکه روزه خواری از جرایم مشهود می‌باشد طبق قانون برخورد خواهد شد.

سردار هادی رفیعی کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی ضمن تبریک حلول ماه پر برکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین استان گفت: با توجه به اینکه روزه خواری از جرایم مشهود می‌باشد، با روزه خواران در ملاء عام طبق قانون برخورد خواهد شد. 

سردار رفیعی کیا با اشاره به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی افزود: هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. 

او اضافه کرد: روزه خواری در ملاء عام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود و قابل تعقیب است و معاذیری مانند بیماری و مسافرت، مجوز روزه خواری در انظار عمومی نمی‌باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: متصدیان هتل ها، رستوران‌های بین راهی، میهمان پذیر ها، پایانه‌ها صرفاً برای مسافران خود می‌توانند با اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت کنند و ارائه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

او با ادامه داد: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی تمام افراد و اقشار جامعه از لحاظ شرعی و قانونی واحب است و همه باید در این ماه، از انجام مواردی که باعث حرمت شکنی می‌شود خودداری کنند.

سردار رفیعی کیا یاد آور شد: به رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خصوصی توصیه می‌شود که از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند و با توجه به این که در ماه رمضان فضای کشور آکنده از عطر بندگی و معنویت است شهروندان در رعایت عفاف و حجاب، مهربانی و کمک به مستضعفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه تمهیدات لازم امنیتی و ترافیکی جهت بهره برداری روزه داران عزیز اندیشیده شده است، تاکید کرد: رمضان ماه برکت، نعمت و استغفار است و روزه گرفتن یک امر شخصی بوده، اما با روزه خوارانی که در ملاءعام تظاهر به روزه خواری کنند برابر قوانین جاری و ساری کشور برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.