نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

معنویت و خدا پرستی در ذات مردم ایران است

امام جمعه ارومیه حضور میلیون‌ها نفر در سراسر کشور در نماز عید فطر را نشان از وجود وحدت، معنویت و خدا پرستی در ذات مردم ایران اسلامی دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر امروز با اشاره به فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خداوند متعال از بدو تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امداد‌های غیبی خود را نصیب مردم می‌کند و مردم نیز با استقامت این راه را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که مسائل معیشتی دیگر حربه دشمنان برای ضربه زدن به ملت بزرگ ایران اسلامی است افزود: ملت از این مرحله نیز می‌گذرند و گشایش‌ها در امورات اتفاق خواهد افتاد به گونه‌ای که ایران توانسته است رتبه ۲۲ از لحاظ اقتصادی در بین ۱۹۳ کشور را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف در حال رشد و توسعه است و روز به روز نیز معنویت و خداترسی در جامعه گسترش می‌یابد که نمونه آن شب‌های قدر است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به این که رحمت الهی تمام عالم هستی احاطه کرده است گفت: پیامبران الهی نیز با محبت و رحمت مردم را به سوی دین الهی دعوت می‌کردند و همچنین در آیات مختلف قرآنی بر گسترش عطوفت و رحمت و مهربانی تاکید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عبادت و روزه داری در ماه مبارک رمضان موجب بخشش گناهان می‌شود که باید با مهربانی کردن به یکدیگر موجبات جلب رحمت و مغفرت الهی را فراهم آوریم.

وی‌ حضور میلیون‌ها نفر در سراسر کشور در نماز عید فطر را نشان از وجود وحدت، معنویت و خدا پرستی در ذات مردم ایران اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی از مردم خواست تا برای بارش نزولات آسمانی، رفع خشکسالی و نزدیک شدن دل‌های مردم به یکدیگر دعا کنند.

وی‌ ادامه داد: دین مقدس اسلام دین محبت و شفقت و رحمت است؛ پس از ماه مبارک رمضان و پاکی جسم و روح فرصتی است که دل‌های خود را به هم مهربان‌تر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.