حضور ۲۲ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۲۲ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند که باید در تدوین سیاست گذاری به کیفیت آموزش توجه شود.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست منطقه‌ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی که با حضور نمایندگان فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) برگزار شد، گفت: ۲۲ هزار عضو هیات علمی و بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو در هفتاد دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی حضور دارند که باید در تدوین سیاست گذاری یاددهی و یادگیری به کیفیت آموزش توجه شود.

وی با اشاره به چشم انداز آموزش علوم پزشکی، بیان کرد: ماموریت‌های ما در نظام آموزشی باید به طور مشخص تعریف شوند تا کیفیت آموزش تضمین شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر ساماندهی برنامه‌های آموزشی و بازنگری کوریکولوم‌های آموزشی در راستای تضمین کیفیت، تصریح کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی باید بر اساس چهار چوب انجام و منابع مالی و زیرساختی آن تامین شود.

وی با بیان این مطلب که اعضای هیات علمی باید دوره‌های توانمندسازی را سپری کنند، افزود: سیستم جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی باید بر اساس تضمین کیفیت آموزش اجرا شود.

باقری فرد گفت: برای تضمین کیفیت آموزش باید یک راهبرد و برنامه جامع داشته باشیم و در این راستا پاسخگویی به دولت برای تامین بودجه، پاسخگویی به مردم برای رفع نیاز‌های سلامت و پاسخگویی به اساتید و دانشجویان برای تامین نیاز‌های آموزشی آن‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی، نشست با حضور نمایندگان WFME را فرصت مناسب برای تقویت همکاری‌های سازنده در زمینه ارتقای کیفیت آموزش پزشکی و توسعه اعتبار بخشی در سطح منطقه بر شمرد و افزود: ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت یکی از دستاورد‌های ارزشمندانقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۴ است و در سال ۲۰۰۶ میلادی، اولین برنامه استاندارد اعتبار بخشی پزشکی عمومی اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار