ارومیه، میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شد+فیلم

با امضای تفاهمنامه ای بین فدراسیون والیبال و استانداری آذربایجان غربی ارومیه میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ شد.

با امضای تفاهمنامه ای بین فدراسیون والیبال و استانداری آذربایجان غربی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی سالن غدیر ارومیه برگزار خواهد شد.

قبل از این کشورمان چهار بار در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا بوده، اما این میزبانی‌ها فقط در تهران بوده و ارومیه اولین شهر کشورمان به جزء تهران است که به عنوان میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا انتخاب شده است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا پیش از این قرار بود در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود که با توجه به امکانات و ظرفیت ویژه ارومیه از نظر میزبانی، تصمیم بر بررسی وضعیت و اعطای میزبانی مسابقات به این شهر گرفتیم.

محمدرضا داورزنی، ادامه داد: با بررسی امکانات و شرایط میزبانی، برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۲۳ ابه ارومیه اعطا و تفاهم‌نامه برگزاری این رقابت‌ها نیز تهیه و امضا شد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: پیگیری و جدیت مدیران استان آذربایجان‌غربی در میزبانی از مسابقات ستودنی است و به همین دلیل عزم ما هم برای اعطای میزبانی جدی است.

وی با اشاره به سطح مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: این مسابقات جزو معتبرترین مسابقاتی است که برگزار و اعتباری است که می‌تواند دل مردم را شاد کند. این مسابقات هر دو سال یکبار در آسیا برگزار می‌شود و در صورت توافق، این دوره با میزبانی ارومیه برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال، تعداد تیم‌های قطعی برای حضور در مسابقات را ۱۸ تیم اعلام و خاطرنشان کرد: رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به عنوان سهمیه المپیک است و انتظار داریم در بهترین سطح برگزار شود.

داورزنی گفت: قهرمانی در این مسابقات برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم میزبانی شایسته‌ای را شاهد باشیم و اعتبار خوبی برای رنکینگ مسابقات آسیایی باشیم.

 

 

استاندار آذربایجان‌غربی هم در این جلسه، با اشاره به آمادگی کامل استان در راستای میزبانی از تیم‌های حاضر در مسابقات، عنوان کرد: تجربه میزبانی در مسابقات کشتی جام تختی نشان داده ارومیه استعداد و ظرفیت بالایی در برگزاری مسابقات بین‌المللی دارد.

محمدصادق معتمدیان، بیان داشت: با توجه زیرساخت‌های مناسب در حوزه رشته والیبال، امیدواریم شاهد رشد و ارتقای این ورزش در استان و کشور باشیم.

وی گفت: تمهیداتی با سازمان هواپیمایی خواهیم داشت تا میهمانان در سفر خود راحتی و سهولت داشته باشند و میزبانی خوبی داشته و جهش مطلوبی در ورزش استان داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم تقویت آموزش مربیان و داوران، استفاده از ظرفیت استانی و شهرستانی در راستای بهبود شرایط ورزشی و نیز توجه مدیران کشوری به نیاز‌های والیبال و ورزش در استان تاکید کرد.

مقام ارشد اجرایی استان خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجاد دیپلماسی منطقه‌ای در حوزه ورزشی با حمایت رسانه‌ها از این مسابقات انجام می‌شود.

ارومیه در میزبانی لیگ ملت‌های والیبال نشان داده شهری بسیار شایسته برای میزبانی این مسابقات محسوب می‌شود ضمن این که بسیاری از ستارگان والیبال ایران مثل سعید معروف، میلاد عبادی پور و ... اهل ارومیه هستند.

تیم ملی والیبال کشورمان در دوره پیشین جام ملت های والیبال  آسیا ۲۰۲۱ با برتری مقابل ژاپن قهرمان این رقابت ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.