رقابت بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در کنکور سراسری خراسان جنوبی

بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر ۱۴ و ۱۵ تیر در خراسان جنوبی در آزمون کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار وزارت علوم در خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۱۴ و ۱۵ تیر (چهارشنبه و پنجشنبه) دومین مرحله آزمون سراسری در کشور و خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

او افزود: مرحله اول کنکور دی ماه پارسال برگزار شد و شرکت در هر دو آزمون برای داوطلبان بلامانع است و هر آزمونی که داوطلب در آن نمره بهتری را کسب کند مبنا قرار می گیرد.

لامعی بیان کرد: امسال شرط معدل در کنکور وجود دارد به این شکل که معدل پایه دوازدهم  ۴۰ درصد در کنکور سراسری تأثیر دارد.

 رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار وزارت علوم در خراسان جنوبی ادامه داد: امسال ۱۲ هزار و ۷۷۸ داوطلب در استان برای شرکت در کنکور سراسری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۷۲۶ داوطلب در بیرجند، هزار و ۴۰۹ داوطلب در طبس، ۹۷۱ داوطلب در فردوس، هزار و ۶۵۱ داوطلب در قاین، ۴۳۱ داوطلب در بشرویه، ۵۹۷ داوطلب در درمیان، ۶۳۶ داوطلب در سرایان، ۳۰۶ داوطلب در سربیشه، ۱۵۳ داوطلب در خوسف، ۵۸۰ داوطلب در زیرکوه و ۶۴۱ داوطلب در نهبندان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

لامعی گفت: به طور کلی ۵۶.۵ درصد داوطلبان یعنی ۷ هزار و ۲۱۴ داوطلب خانم و ۴۳.۵ درصد از داوطلبان یعنی ۵ هزار و ۵۶۴ نفر آقا هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار وزارت علوم در خراسان جنوبی افزود: از مجموع داوطلبان ۳۸.۸۹ درصد در رشته تجربی، ۳۷.۱۱ درصد در رشته انسانی، ۱۹.۲۶ درصد در رشته ریاضی، ۷.۸۷ درصد در رشته هنر و ۶.۸۴ درصد در رشته زبان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

او بیان کرد: از جمله مشکلاتی که فرمانداران شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، بشرویه و به خصوص طبس بیان کردند بحث سرمایش بود که قرار شد امکانات لازم را برای رفاه داوطلبین در روز کنکور فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.