آغاز جشنواره گیلاس در اشنویه

فرماندار اشنویه گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و کشاورزی در این شهرستان سعی می‌شود اشنویه به‌عنوان شهر گردشگری کشاورزی معرفی شود.

فرماندار اشنویه در مراسم افتتاحیه ششمین دوره جشنواره گیلاس گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و کشاورزی در این شهرستان سعی می‌شود اشنویه به‌عنوان شهر گردشگری کشاورزی معرفی شود. 

 سیدعلی ترابی، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های کشاورزی اشنویه برای ششمین دوره متوالی از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در این شهرستان برگزار می‌شود. 

فرماندار اشنویه افزود: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده شاهد توسعه و پیشرفت اشنویه در عرصه‌های مختلف بوده و این تلاش جهادی و شبانه‌روزی ادامه خواهد داشت. 

او ادامه داد: اشنویه قطب گیلاس ایران بوده و از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات آن ۸۱۸ هکتار مربوط باغات گیلاس بوده که امسال ۵۰۰ تن از این میوه به کشور‌های روسیه، هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است. 

ترابی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ سیب در این شهرستان وجود دارد که سالانه ۲۰۰ هزار تن سیب تولیدی اشنویه به کشور‌های اروپایی، هندوستان روسیه و عراق صادر می‌شود. 

فرماندار اشنویه گفت: روستا‌های گردشگری اشنویه نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان برای جذب گردشگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.