برگزاری دوره اعتبار بخشی برنامه‌ای در دانشکده علوم پزشکی شیراز

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت گفت: دومین دوره اعتبار بخشی برنامه‌ای در دانشکده علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

بابک ثابت با بیان این که دانشکده پزشکی در دوره اول اعتبار بخشی، اعتبار سه ساله را کسب کرده بود، گفت: درهفته گذشته، بازدیدی ازدانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد و در این برنامه که رئیس و معاونان دانشگاه، اساتید و مسئولان دانشکده پزشکی حضور داشتند، استاندارد‌های برنامه‌ای دوره آموزش پزشکی عمومی، در ۳ روز مورد بررسی قرار گرفت.

ثابت با بیان این مطلب که دانشکده علوم پزشکی شیراز یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی کشور در کلان منطقه ۵ است، افزود: در این دوره ارزیابان دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی کشور با بازدید از بخش‌های علوم پایه، مراکز آموزشی درمانی و مصاحبه با اعضای هیئت علمی و دانشجویان، از نزدیک با فرآیند اجرای برنامه آموزش پزشکی در این دانشکده آشنا شدند.

 وی بیان کرد: از توانمندی‌های بالقوه دانشکده پزشکی شیراز می‌توان به مشارکت قوی خیرین سلامت و کمک آن‌ها در ساخت و ساز بخش‌های مختلف و جانبی دانشکده‌ها اشاره کرد. همچنین وجود بیمارستان‌های بزرگ وحضور اساتید با تجربه و باسابقه در دانشکده پزشکی شیراز، به عنوان یکی از دانشکده‌های سرآمد کشور همواره مورد توجه است.

 ثابت تصریح کرد: حمایت ریاست و معاون آموزشی دانشگاه از تیم دانشکده، شاخص مهم در پیشبرد اهداف آموزش پزشکی و نشان دهنده توجه به اهمیت اعتباربخشی به عنوان اهرم افزایش کیفیت فارغ التحصیلان رشته پزشکی است.

وی افزود: در این برنامه سه روزه از مرکز خیرساز ابن سینا شهرک صدرای شیراز بازدید شد. امید است به همت ستاد خیرین، گشایشی در بحث ساخت و ساز‌های دانشکده‌ها در کنار بحث درمانی ایجاد و از ظرفیت خیرین برای توسعه دانشکده‌ها استفاده شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار کرد: در برنامه آتی اعتبار بخشی، کیفیت اجرای استاندارد‌های مرتبط با برنامه آموزش پزشکی عمومی و نحوه آموزش دانشجویان پزشکی در مقاطع علوم پایه و بالینی در دانشکده پزشکی تهران به عنوان اولین دانشکده علوم پزشکی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 وی گفت: هدف از بررسی اعتباربخشی کمک به افزایش کیفیت آموزش پزشکی دانشجویان پزشکی و راهگشایی برای افزایش کیفیت در کنار افزایش کمیت است.

 ثابت افزود: پیرو برگزاری کنفرانس منطقه‌ای فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به پیشنهاد دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی، بحث اعتبار بخشی منطقه‌ای در حال پیشرفت عملیاتی است و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک تیم اعتبار بخشی دبیرخانه شورای پزشکی عمومی به صورت مستقل در فرآیند اعتباربخشی برنامه‌ای دانشکده‌های پزشکی، مورد تایید قرار گیرد.

 وی بیان کرد: امید است دانشکده‌های پزشکی کشور با تاسی از دانشکده‌های پیشرو در ارائه آموزش‌های با کیفیت بر مبنای استاندارد‌های مصوب برنامه‌ای، راه را برای افزایش کیفیت فارغ التحصیلان که منجر به ارتقای سلامت جامعه می‌شود، هموار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار