ریاست احصاییه و معلومات:

بیش از ۴.۶ میلیون تذکره الکترونیکی در افغانستان توزیع شده است

ریاست احصاییه و معلومات گفت پس از به قدرت رسیدن طالبان بیش از ۴.۶ میلیون نفر تذکره الکترونیکی توزیع شده است که بیش از دو میلیون آن در یک‌سال گذشته توزیع شد. 

مسئولان ریاست احصاییه و معلومات در برنامه حساب دهی دولت به ملت گفتند که سال گذشته برای بیش‌ از دو نیم میلیون شهروند کشور تذکره الکترونیکی توزیع نموده اند که یک ونیم میلیون آن مردان و یک میلیون آن را زنان تشکیل می دهد.

فقیرمحمد زیار، رئیس عمومی اداره ملی احصائیه و معلومات در این برنامه که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد، گفت که آنان در این مدت همچنان برای ۷۴ هزار و ۵۰۰ تن دیگر از شهروندان خدمات پس از توزیع تذکره الکترونیکی انجام داده اند.

رئیس احصاییه ومعلومات می افزاید که این اداره سال گذشته تنها در پایتخت برای بیش از ۳۲۰ هزار تن و در ولایات برای ۳ میلیون و ۵۰ هزار تن از هم‌وطنان خدمات توزیع، اصلاح و تائید تذکره کاغذی و خدمات ثبت وقایع حیاتی ارائه‌ کرده و هم‌چنان ورود و خروج ۱۲ هزار تن از اتباع خارجی را نیز به ثبت رسانیده است.

زیار می افزاید که از آغاز روی کار آمدن دوباره طالبان تا کنون در مجموع برای بیش از  ۴.۶ میلیون شهروند در کشور تذکره الکترونیکی در سراسر کشور توزیع شده بود.

عصمت‌الله حکیمی، معاون مسلکی ریاست احصائیه و معلومات گفت که در سراسر کشور ۷۴ مرکز توزیع تذکره الکترونیکی وجود دارد است که از این میان ۱۵ مرکز در پایتخت و ۵۹ مرکز آن در ولایات به منظور ارائه خدمات به هموطنان فعال می باشد.

این در حالی است که در گزارش سازمان جهانی مهاجرت (IOM)  آمده است که در این دو سال ۳.۶ میلیون افغانستانی به بیرون مهاجرت کرده‌اند که از این میان ۷۰ درصد به ایران، ۱۸ درصد به پاکستان، ۱۱ درصد به ترکیه و اروپا و ۲ درصد به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر طالبان و اشرف غنی وآمریکا هرسه تروریست هستند خدا لعنت کنه طالبان را که باعث آوارگی مردم بدبخت شدند تذکره چرا توزیع نمیکند داخل ایران