آغاز طرح ملی امداد و نجات اربعین در آذربایجان‌غربی+ فیلم

معاون جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی امداد و نجات در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) آغاز شد.

یحیی خلیلی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح ملی امداد و نجات سوانح احتمالی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) با ۳۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی امداد و نجات در این استان آغاز شد و جمعیت هلال احمر استان خود را مکلف می‌داند تا در همه روز‌های مختص این ایام همراه زائرین باشد.

وی  با تاکید بر لزوم حضور نیروی امدادی در مسیر پیاده روی اربعین اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات از امروز به مدت ۲۳ روز اجرا می شود و امدادگران هلال احمر در همه نقاط تردد زائران اربعین از زمان ورود به استان تا مرز تمرچین حضور دارند.

خلیلی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از شمالی‌ترین نقطه مرز ورودی بازرگان و از مسیر محور‌های مواصلاتی تا پایانه تمرچین پیرانشهر با استقرار پست‌های امداد و نجات ثابت و موقت آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین است.

وی تعداد پایگاه‌های امداد و نجات را ۵۶ مورد عنوان کرد و یادآور شد: پایگاه‌های ثابت و موقت و یک پایگاه بین‌المللی در نقطه صفر مرزی حاج عمران در خاک اقلیم کردستان عراق آماده ارائه سریعترین خدمات امداد و نجات است.

خلیلی با اشاره به تجهیزات هلال احمر در این عملیات گفت: ۳۰۰ داوطلب و نیروی متخصص به همراه ۸۵ ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودرو‌های امداد رسان در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم امدادگران بانوان و تیم‌های واکنش سریع با تمامی تجهیزات و لایه‌های ارتباطی لازم آماده ارائه خدمات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.