کسب سه رتبه کمتر از ۲۰ کنکور سراسری در شهرستان بیرجند

رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند گفت: در کنکور سراسری امسال سه نفر از دانش‌آموزان این شهرستان موفق به کسب رتبه کمتر از ۲۰ شدند که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر داشته است.

 بهدانی رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند گفت : این دانش‌آموزان رتبه ۱۶ رشته ریاضی از دبیرستان شهید بهشتی، رتبه ۱۷ ریاضی از دبیرستان فرزانگان و رتبه ۱۱ انسانی از نمونه تربیت را کسب کردند.

او افزود: سال گذشته در شهرستان بیرجند رتبه کمتر از ۲۰ کنکور را نداشتیم و آمار امسال نشان از رشد چشمگیر در این زمینه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه امسال در این شهرستان، ۱۲ رتبه زیر ۱۰۰ داریم که نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد بیان کرد: تاکنون ۶۴ رتبه زیر ۱۰۰ در استان شناسایی شده و منتظر هستیم که بقیه رتبه‌ها نیز به آموزش و پرورش اعلام شود.

او با اشاره به اینکه امسال حدود ۲ هزار دانش آموز پایه دوازده از شهرستان بیرجند در کنکور شرکت کردند ادامه داد: برای افزایش توان علمی دانش‌آموزان، آموزش پرورش شهرستان برنامه‌ریزی‌های مستمری را در طول سال تحصیلی داشت که مهمترین آن رصد فرایند آموزشی، برگزاری کلاس‌های کنکور برای مدارس عادی و دولتی بوده است.

بهدانی ادامه داد: همچنین دوره‌های مشاوره و برنامه‌ریزی‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و کلاس‌های تقویتی نیز در همین راستا برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به تلاش برای برگزاری آزمون‌های شبه نهایی در طول سال عنوان کرد: اعتکاف نوروزی هم امسال دنبال شد تا دانش‌آموزان در محل مناسب از تعطیلات عید بهترین استفاده را داشته باشند لذا در چند مدرسه این برنامه برگزار شد.

او  با بیان اینکه در طول سال پویش اهدای کتاب برای تامین کتب مدارس و دانش‌آموزان کم‌برخوردار برگزار شده است یادآور شد:همچنین دوره‌های جمع‌بندی دهم و یازدهم نیز در تابستان برای تمامی مدارس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.