عشایر سردابه اردبیل

سردابه از روستا‌های سرسبز استان اردبیل است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل (مرکز استان)، ۵۳ کیلومتری سرعین و ۵۲ کیلومتری نمین واقع شده است. این منطقه به عنوان یکی از زیباترین روستا‌های ییلاقی دامنه شرقی کوه سبلان شناخته می‌شود که توانسته سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کند. همین که به شهر اردبیل رسیدید می‌توانید مسیر خود را در جهت شمال غرب ادامه دهید تا به روستای سرسبز سردابه برسید، این روستا دقیقا بعد از مراتع بی نظیر خشکه رود قرار گرفته است جامعه عشایری یادگارانی از تاریخ درخشان و پرافتخار این سرزمین کهن سال با قدمتی نزدیک به ۱۲۰۰۰ سال تاریخی می‌باشند. بدون وجودعشایر چرخه طبیعی اکوسیستم دچار اختلال شده و به زودی از بین می‌رود. کشور ما از جمله معدود کشور‌هایی است که در آن عشایری از همه اقوام در سراسر کشور پراکنده اند و هدف از جذب گردشگر، کمک به بقای این اقوام از طریق افزایش شاخص‌های سلامت و... است. عشایر منطقه سردابه زندگی خود را با خودکفایی مبتنی بر دامداری و کشاورزی و نیز ساده زیستی در دامنه‌های سرسبز سبلان ادامه می‌دهند.
۰۸ / ۰۷ / ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
/
برچسب ها: عشایر ، عشایر اردبیل
پربازدید ترین عکس ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
عالیه دختر عزیزم
انشالله موفق باشی در مراحل زندگیت عزیز دلم
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۲:۰۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
عاااالی… من به این منطقه سفر کردم و میتونم بگم هم صحبتی با عشایر آذری زبان و صرف چای در چادر عشایر از بهترین تجربه های سفری من هستند ?
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
و هدف از جذب گردشگر، کمک به بقای این اقوام از طریق افزایش شاخص‌های سلامت و... است.؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
این دقیقا یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
بله قطعا همین طور هر چند کسی که اینجور جاها سفر میکند هدف دیگری دارد البته اگر هم گردشگر به همچین جاهایی سفر کند باید بداند که نباید اسیبی به طبیعت زده شود