سرانه فضای آموزشی استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی این استان ۲.۳ متر مربع کمتر از متوسط سرانه کشوری است.

بهزاد محمدی میانگین سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را حدود ۴.۲ متر مربع اعلام کرد و گفت: رفع نیاز فضای آموزشی در استان نیاز به توجه بیشتری دارد تا به میانگین کشوری ۶.۵ مترمربع برسد.

او افزود: استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۴ متر مربع تعیین شده و اگرچه سرانه فضای آموزشی با همکاری خیرین مدرسه‌ساز افزایش یافته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: برای رسیدن سرانه آموزشی استان به میانگین کشوری، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که ۲ هزار کلاس درس در استان احداث شود.

محمدی با تقدیر از زحمات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل اظهار کرد: ۳۰۰ کلاس درس از این تعداد با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و ۳۹۲ کلاس درس نیز با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) احداث خواهد شد.

او بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با همکاری اداره کل نوسازی مدارس تاکنون یک هزار و ۸۱۸ کلاس درس در قالب ۴۶۳ مدرسه احداث کرده و تحویل نظام آموزشی داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در احداث ۱۸۳ کلاس درس در قالب ۵۳ واحد آموزشی و ادامه روند اجرا و احداث آن گفت: خیرین مدرسه‌ساز امسال ۱۶ واحد مدرسه با ۷۰ کلاس درس پس از تکمیل تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل داده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار