نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد؛

تشکیل دادگاه برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی در ایران و عراق

حیدری گفت: برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی و همراهانش در ایران و عراق دادگاه تشکیل می‌شود سپس مستندات آن به دادگاه لاهه ارسال می‌شود.

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جلسه‌ای برای پیگیری پرونده ترور سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شد. وزارت خارجه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و دستگاه قضایی اقداماتی را انجام داده که بقیه دستگاه‌ها از این اقدامات حمایت کردند.

وی ادامه داد: مستندات جریان ترور سردار سلیمانی در اختیار دادگاه قرار گرفته و از آنجا که یک پرونده بین‌المللی است پروسه‌اش با دادگاه‌های داخلی متفاوت است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: قطع‌به یقین ایران این پرونده را به دادگاه لاهه منتقل می‌کند، چون حق کشور ما است که پرونده ترور سردار سلیمانی را پیگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مستندات نقش هر گروه، جریان و هر شخصی از ترامپ گرفته تا افراد دیگری که در این ترور نقش داشتند کاملا محکم و مشخص است.

حیدری گفت: آنچه در وظایف دستگاه قضایی، وزارت خارجه و سایر دستگاه‌ها در خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی است، انجام می‌شود ضمن اینکه در عراق هم کمیته‌ای برای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان تشکیل شده چراکه عراق میزبان بوده و از سردار سلیمانی به صورت رسمی دعوت کرده بود لذا باید به هر شکل عراق به‌عنوان شاکی در دادگاه و سازمان‌های حقوق بشری حضور داشته باشد تا این پرونده به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در ایران و عراق دو دادگاه برای پرونده ترور سردار سلیمانی و همراهانش تشکیل می‌شود تا روند صدور رای بین‌المللی طی شود، چون ترور در عرف نظام بین‌الملل است و این موضوع باید پیگیری شود بنابراین این دادگاه‌ها در ایران و عراق در حال شکل‌گیری است و مستندات آن موجود است و در زمان مقرر اقدامات لازم انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۲
تشکیل دادگاه برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی در ایران و عراق باید در سال 1398 انجام می شد و نه در دی ماه سال 1402
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۲
پرونده ای هم برای ابوبکر البغدادی تشکیل دهید
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۳:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۲
مگر ما با انتقام سخت آمریکا را شکست ندادیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۲
چقدر دیر ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ دی ۱۴۰۲
زودتر از اینا باید رسیدگی میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ دی ۱۴۰۲
۴ ساله از شهادت حاجی میگذره الان میخوان تشکیل بدین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۲
خسته نباشید
آخرین اخبار