رانش زمین بخشی از جاده سردشت-میرآباد را تخریب کرد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: رانش زمین پس از بارش‌های اخیر در نزدیکی روستای «بریته» بخشی از جاده سردشت - میرآباد را تخریب کرد.

عبدالطیف شریعت پناه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت اظهار داشت: رانش زمین پس از بارش‌های اخیر در نزدیکی روستای «بریته» بخشی از جاده سردشت - میرآباد را تخریب کرد.

وی افزود: پس از بارش‌های شب گذشته بخشی از جاده سردشت - میرآباد به طول ۵۰ تا ۶۰ متر و بر اثر رانش زمین تخریب شده و عوامل راهداری مشغول ترمیم و بازگشایی موقت این مسیر هستند.

شریعت پناه تصریح کرد: در شبانه روز گذشته در این جاده سردشت - میرآباد همچنین ۲۰ مورد ریزش کوه باعث مسدود شدن جاده شده و عوامل راهداری به سرعت نسبت به پاکسازی مسیر اقدام کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سردشت گفت: ماموران راهداری این شهرستان با توجه به بارش سنگین برف در جاده کیله - سردشت، برفروبی این مسیر را با استفاده از بولدزر انجام می‌دهند و امروز دوباره این مسیر را که مسدود شده بود بازگشایی کردند.

وی ادامه داد: در گردنه «زمزیران» مسیر سردشت - مهاباد نیز بارش برف و کاهش دید افقی گزارش شده و با توجه به تداوم بارش ها، رانندگان باید حتما زنجیرچرخ همراه داشته باشند و وسیله نقلیه خود را سوخت کافی وسایل گرمایشی مجهز کنند.

شریعت پناه اظهار کرد: در این شهرستان، علاوه بر راهدارخانه مرکزی، ۲ راهدارخانه در گردنه گرژال و شهر نلاس در مسیر پیرانشهر دایر شده و در مسیر‌های روستایی و گردنه برف گیر، کیسه‌های نمک و ماسه در کنار جاده قرار داده شده است.

وی یادآور شد: سردشت در مجموع دارای ۸۳۷ کیلومتر راه شامل ۵۶۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۵ کیلومتر راه اصلی (بین شهری) و ۱۷۰ کیلومتر راه مرزی (فرعی) در محور‌های کیله، قاسم‌ره‌ش و بیتوش است.

برچسب ها: رانش زمین ، یارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.