پروژه تونل دوم حیران ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است

استاندار اردبیل از تلاش جدی برای تکمیل و آغاز بهره‌برداری از پروژه تونل دوم حیران در سال آینده به‌منظور تسهیل در تردد و رفع مشکلات ترافیکی خبر داد.

سیدحامد عاملی در جریان ارزیابی میدانی از اجرای تونل دوم حیران، اظهار کرد: منطقه حیران در جاده اردبیل - آستارا یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های استان محسوب می‌شود و در فصول گردشگری و آخر هفته‌ها، ترافیک شدیدی در این جاده رخ می‌دهد که برای رفع مشکلات ترافیکی مذکور، پروژه تونل دوم حیران در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: در جریان عملیات اجرایی پروژه تونل دوم حیران، سال گذشته پیمانکار این پروژه به‌دلیل مشکلاتی از قبیل عدم اجرای مفاد قرارداد و پیشرفت مطلوب پروژه، برکنار شد و یکی از پیمانکاران توانمند و بومی استان اردبیل به‌منظور پیشرفت و سرعت‌بخشی به اجرای تونل انتخاب شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تونل دوم حیران به‌صورت شبانه‌روزی در جریان است، تصریح کرد: در حال حاضر هم با وجود برودت شدید هوا و بارش برف، پروژه با قدرت در حال پیشروی بوده و از ۷۵۰ متر طول تونل دوم حیران، ۲۶۵ متر آماده‌سازی شده و این میزان تا پایان سال به ۴۶۰ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

عاملی بیان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۶۵درصدی پروژه تونل دوم حیران و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اجرای این پروژه در سال آینده به‌صورت کامل پایان یافته و به بهره‌برداری خواهد رسید تا مشکل چندین ساله ترافیک این محور به‌شکل اساسی رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار