جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در ایستگاه پایانی

ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا با معرفی آثار برتر موسیقی سنتی و نواحی در خوی دارالقرار شمس پایان یافت.

با معرفی آثار برتر موسیقی سنتی و نواحی، ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا  که به مدت سه شب در خوی دارالقرار شمس برگزار می شد پایان یافت.

در  مدت ۳ شب برگزاری این جشنواره، ۱۲ اثر موسیقی برتر از  ۷ استان کشور باهم رقابت کردند که با رأی هیئت داوران، گروه‌های موسیقی رُهام و بیدل به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی مشترکاً به جایگاه نخست رسیدند و تندیس شمس، دیپلم افتخار و جوایز نقدی دریافت کردند.

گروه هفت و هشت نیز از شهرستان رودسر استان گیلان مقام دوم این جشنواره را کسب کرد و و رتبه سوم این جشنواره نیز به گروه بیداد و نوای صبا به ترتیب از استان تهران و خراسان رضوی اختصاص یافت.

همچنین با نظر هیئت داوران، گروه مشتاق از شهرستان گنبد کاووس استان گلستان لوح شایسته تقدیر ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا را دریافت کرد.

ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی به مدت ۳ شب از ۲ تا ۴ بهمن ماه با استقبال بی نظیر مردم فرهنگ مدار خوی و با حضور گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و علاقه‌مندان به عرفان و ادب و مقامات استانی و شهرستانی در شهرستان خوی برگزار شد.

در این جشنواره همچنین به مناسبت میلاد با سعادت مولای متقیان امیرالمومنین (ع) و روز پدر از پدر شهیدان بهفر تنها پدر دو شهید شهرستان خوی تجلیل شد.

افزایش شرکت کنندگان در جشنواره

شهردار خوی که مجری ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا است در حاشیه اختتامیه این جشنواره به باشگاه خبرنگاران گفت: ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا  به عنوان بزرگترین رویداد موسیقی شمال‌غرب کشور با استقبال کم‌نظیر مردم و هنرمندان شهر‌های مختلف کشور در شهر دارالقرار شمس تبریزی مواجه شده که نشان دهنده کیفیت بالای آن است.

به گفته حسن نصراله پور در سال گذشته تعداد ۲۸۱ گروه و امسال نیز ۳۵۰ گروه در ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا ثبت نام نموده اند که افزایش ۲۴ درصدی را شاهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.