بهره‌برداری از ۱۹۰ کلاس درس در آذربایجان‌غربی

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۹۰ کلاس درس در قالب ۵۰ مدرسه در استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز آذربایجان غربی امروز در آیین بهره برداری از طرح‌های آموزشی در استان گفت: همزمان با افتتاح ۹۵۰ واحد آموزشی در کشور ۱۹۰ کلاس درس در قالب ۵۰ مدرسه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به بهره برداری رسید.

قهرمان رحمانی افزود: میزان فضای مورد بهره برداری در استان ۲۰۰ هزار مترمربع زیربنا بود که برای احداث آن‌ها سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نیازمند فضای آموزشی بیشتری برای رسیدن به میانگین کشوری است اظهار کرد: در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای ارتقای سرانه آموزشی استان تخصیص یافت که موجب تحول مطلوبی در این راستا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: ابتدای دولت سیزدهم سرانه استانی فضای دانش آموزی ۴.۰۵ مترمربع بود که با تحویل ۶۰۰ کلاس درس در این مدت سرانه فضای آموزشی در استان به ۴.۲۵ متر مربع ارتقا یافته است.

رحمانی اظهار کرد: در هفته دولت امسال با تخصیص‌های مطلوب ۳۵ هزار متر مربع فضا ایجاد و در اختیار نهاد آموزش و پرورش استان قرار داده شد که یک اتفاق بی‌نظیر در طول چند دهه گذشته بود.

از ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و شعار امسال این دهه «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» اعلام شده است.

آذربایجان غربی استانی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت ساکن دارای ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.