اختصاص حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین برای احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای تحقق راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو ۹۸۸ هکتار زمین اختصاص داده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی  و فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی در هتل آنای ارومیه برگزار شد، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم و مدیریت ارشد استان برای تحقق راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو گفت: ۹۸۸ هکتار زمین برای این طرح مهم اقتصادی اختصاص داده شده که می‌تواند زمینه ساز رونق منطقه شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: هزینه پیش بینی شده برای اجرای این طرح نیز ۱۲ هزار میلیارد ریال است که از طریق سرمایه گذار تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: اهمیت منطقه ویژه اقتصادی قابل توجه است، زیرا آذربایجان غربی مهمترین نقش را در تحقق هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات بین ایران و ترکیه دارد و منطقه ویژه اقتصادی سرو نیز می‌تواند در این خصوص نقش قابل توجهی ایفا کند.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اتمام کریدور غرب کشور در آذربایجان غربی تا سال آینده ادامه داد: ۵۰۰ کیلومتر از این کریدور به عنوان یکی از مهمترین شاهراه‌های ترانزیتی کشور بین بندر امام خمینی (ره) و مرز بازرگان در این استان قرار دارد که تا امروز ۸۵ درصد آن اجرایی شده و فقط ۱۵ درصد عملیات آن باقی مانده است.

استاندار آذربایجان غربی از بهبود زیرساخت‌های مواصلاتی و مرزی استان نیز به عنوان اقدام مهم دولت سیزدهم در راستای توسعه استان یاد کرد و گفت: بهره برداری از پایانه مرزی رازی بین ایران و ترکیه در شهرستان خوی، تلاش برای اتمام جاده ترانزیتی خوی – قطور - رازی تا پایان سال آینده از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود.

معتمدیان اظهار کرد: البته مرز رازی نیز که تاکنون به صورت مسافری فعال بود، به مرز ترانزیتی با حمل یکسره کالا تبدیل خواهد شد که زیرساخت‌های این امر به خوبی مهیا شده است.

وی افزود: ایجاد بازارچه مشترک بین ایران و ترکیه و بازگشایی پایانه جدید با ترکیه در کوزه رش سلماس به همراه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سرو از مهمترین برنامه‌های اقتصادی استان برای افزایش مبادلات تجاری با کشور ترکیه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.