برنامه ریزی برای اعزام تیم ایران به مسابقات فلوربال ایتالیا

رئیس المپیک ویژه ایران از برنامه ریزی برای اعزام تیم ملی فلوربال به مسابقات جهانی ایتالیا خبر داد.

حسین نحوی نژاد در مراسم افتتاح دفتر المپیک ویژه در سمنان گفت : فلوربال رشته ورزشی جدیدی ویژه ورزشکاران کم توان ذهنی است که به تازگی در کشور راه اندازی شده و در صدد هستیم تیم ملی ایران را به مسابقات جهانی آن که در ایتالیا برگزار می شود اعزام کنیم .

وی افزود : ورزشکاران کم توان ذهنی برای حضور در مسابقات جهانی و المیکی و بین المللی در مرحله اول به مسابقات منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا اعزام می شوند.

رئیس المپیک ویژه ایران با بیان اینکه با بیان اینکه تیم ملی کشورمان در مسابقات شنا و دومیدانی امارات هم شرکت خواهد کرد گفت : باید فرهنگ لزوم فعالیت های ورزشی برای کم توانان ذهنی در جامعه گسترش یابد و این موضوع باید با کمک بهزیستی، آموزش و پرورش استثنایی و ادارت کل ورزش و جوانان، استانداری‌ها شورا‌های اسلامی شهر و روستا و خیرین انجام شود .

نحوی نژاد با بیان اینکه ایجاد دفاتر المپیک ویژه در استان‌ها زمینه ساز جذب ورزشکاران شود است گفت : دفاتری که در استان‌ها افتتاح می‌شود؛ زمینه‌ای برای توانمندسازی، کودکان و نوجوانانی است که به لحاظ هوشی یا به لحاظ اختلالات هیجانی مشکل دارند 

وی اظهار امیدواری کرد : با رسمیت پیدا کردن دفاتر المپیک ویژه در استان‌ها، حداقل ۱۰۰ هزار ورزشکار فعال کم توان ذهنی به رسمیت شناخته شوند .

رئیس المپیک ویژه ایران بابیان اینکه ۴۰۰ مرکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش با المپیک ویژه همکاری می‌کنند گفت: تاکید ما اصل توانمندسازی توانبخشان و خانواده آن‌ها است و در همین راستا ورزشکاران به لحاظ سلامتی مورد پایش قرار می‌گیرند و خانواده‌ها نحوه و روش برخورد با فرزندانشان و نحوه بیرون آوردن این ورزشکاران از انزوا را آموزش می‌بینند. 

در حال حاضر حدود چهار هزار ورزشکار در رشته‌های تنیس روی میز، فوتبال و فوتسال، شنا، هاکی و فلوربال فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.