هنرمندان در آلمان رویداد‌های فرهنگی را در حمایت از مردم غزه بایکوت می‌کنند

بیش از هزار هنرمند در آلمان می‌گویند که به دلیل سرکوب صدای حامیان فلسطین از سوی دولت، از شرکت در رویداد‌های فرهنگی این کشور کناره‌گیری می‌کنند.

سونیل سانزگیری، فیلم‌ساز هندی-آمریکایی که قرار بود فیلم خود را در جشنواره فیلم برلین به نمایش بگذارد، از شرکت در این جشنواره انصراف داد. 

به گزارش رویترز، او می‌گوید مقامات آلمانی صدا‌هایی را که به نفع مردم فلسطین صحبت می‌کنند، خاموش کرده‌اند بنابراین نمی‌خواهد «شریک جرم» آن‌ها باشد. 

این فیلم‌ساز هندی-آمریکایی که از رخداد «اعتصاب در آلمان» حمایت کرده، تنها کسی نیست که در همبستگی با مردم فلسطین رویداد‌های فرهنگی غربی را بایکوت می‌کند. «اعتصاب در آلمان» در واقع ابتکاری است که توسط هنرمندان ناشناس در ماه ژانویه آغاز شده و از فیلمسازان، موسیقیدانان، نویسندگان و دیگر هنرمندان می‌خواهد به دلیل سرکوب صداهای حامی فلسطین، از رویداد‌های فرهنگی که در آلمان برگزار می‌شود کناره‌گیری کنند.

از آنجایی که رویداد‌های فرهنگی اغلب از حمایت دولتی برخوردار هستند، منتقدان می‌گویند که دولت آلمان از قدرت مالی خود برای جلوگیری از هرگونه انتقاد به رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

بر اساس فهرستی که در وبسایت این ابتکار موجود است، حدود هزار و ۶۰۰ هنرمند از جمله «آنی ارنو» نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل به این جنبش پیوسته‌اند.

به طور کلی، از زمان آغاز جنگ غزه چنین جنبش‌هایی در سایر نقاط اروپا نیز شکل گرفته است. تا کنون بسیاری از مردم از اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا خواسته‌اند که رژیم صهیونیستی را از شرکت در مسابقه آواز «یورو ویژن» حذف کند. 

در فرانسه، گروهی از هنرمندان در ماه نوامبر یک «راهپیمایی سکوت» ترتیب دادند و در آن بنر‌های سفید بدون شعار در دست گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار