آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟

ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

ایلان ماسک پس از آن که موشک غول پیکر آن در طی آزمایش پرواز به نقطه عطفی در رسیدن به مدار دست یافت،  اعلام کرد که فضاپیمای استارشیپ او بشریت را به مریخ خواهد برد، اگرچه ماجراجویی در فضا بخشی از این ماموریت بود، اما این رویداد با از دست رفتن موشک در طول این ماموریت و حین بازگشت آن به اتمسفر به پایان رسید که برخی را به این فکر می‌اندازد که آیا این فضاپیما در نهایت خواهد توانست بدون انفجار به سیاره سرخ برسد؟

این حادثه سومین خسارت وارده به فضاپیمای استارشیپ در طی پرواز‌های آزمایشی در کمتر از یک سال به مبلغ ۳ میلیارد دلار است واکنون اداره هوانوردی فدرال (FAA) تحقیقات خود را آغاز کرده تا مشخص شود چه اشتباهی رخ داده است.

این فضاپیمای دو مرحله‌ای، که از یک خودروی کروز استارشیپ نصب شده بر روی تقویت‌کننده موشک Super Heavy تشکیل شده است، از مرکز آزمایش پرواز اسپیس ایکس در بوکا چیکا، تگزاس، در ساحل خلیج به پرواز درآمد، اما اسپیس ایکس فاش کرد که قوی‌ترین موشک جهان مفقود شده است.

دان هوت، مدیر ارتباطات اسپیس ایکس در طول پخش زنده این آزمایش گفت: تیم ما تماسی مبنی بر گم شدن فضاپیما صادر کرد، بنابراین امروز فرودی رخ نخواهد داد، اما باز هم، دیدن اینکه چقدر پیشرفت کرده‌ایم باورنکردنی است.

برنامه ماموریت اسپیس ایکس بازگرداندن موشک از اقیانوس هند پس از سقوط آن را شامل نمی‌شد، اما فروپاشی فضاپیما در جو غیرمنتظره بود.

ایلان ماسک قبلاً در بیانیه‌ها و اظهارات خود در مورد Starship و آزمایشات ناقص آن، متعهد شده بود که در نهایت دنیای مریخ را استعمار خواهد کرد.

او گفته بود: من مریخ را استعمار خواهد کرد. ماموریت من این است که بشریت را دارای چند سیاره کنم.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
اگر خدا بخواد قطعا رخ میده و انسان در مریخ زندگی و ساکن میشه و ...
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۹:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ایلان ماسک پولدارترین انسان در حال حاضر و در سراسر دنیاست☆
اون رئیس و مالک کمپانی " اسپیس ایکس " هست و با پول و سرمایه هنگفت و زیادی که داره ، سالهاست که تصمیم جدی گرفته که هرجور شده یه نوع فضاپیمای غول‌پیکر و چندین بار مصرف بسازه و باهاشون تعداد خیلی زیادی انسان رو بفرسته " سیاره مریخ "
تو کارش خیلی مصمم و با انگیزه بوده و پیشرفت های خیلی بزرگ و قابل توجهی هم به صورت پله پله بدست آورده
به نظر من " ایلان ماسک " تو هدفش که استعمار ( راه اندازی عمران و آبادانی) سیاره مریخ + فرستادن و سکونت دادن تعداد زیادی انسان هست ، بالاخره موفق خواهد شد
کار بی نهایت مهم و ارزشمند و سرنوشت سازی که اگه ایلان ماسک موفق به انجامش شد ، طی هزاران و حتی دهها هزار سال آینده از او ( ایلان ماسک) بعنوان مؤثرترین و معروف ترین انسان در همه ادوار تاریخی بشریت نام خواهند برد ☆
Iran (Islamic Republic of)
ژاکلین
۱۴:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ازین جور مطالب دوست دارم زیاد بذارین عالی بود اشک تووچشمام حلقه زد
آخرین اخبار