حدود ۳۵۴ هزار راس دام در محلات مایه‌کوبی شد

رییس اداره دامپزشکی محلات گفت: نزدیک به ۳۵۴ هزار راس دام شامل ۳۴۱ هزار و ۷۵۱ دام سبک و ۱۱ هزار و ۹۵۵ راس دام سنگین سال گذشته علیه بیماری‌های مختلف دامی و قابل انتقال به انسان در این شهرستان مایه‌کوبی شد.

دکتر حسین احمدی رییس اداره دامپزشکی محلات گفت: در جریان برگزاری اردوهای جهادی ۴۳ هزار و ۱۰۰ راس دام و ۵۰ هزار مترمربع سمپاشی و ضدعفونی جایگاه نگهداری دام در روستاهای کم‌برخوردار به منظور مقابله با انگل‌ها و کنه‌ها ضد عفونی شد.

وی با اشاره به عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی محلات، ادامه داد: پارسال چهار هزار و ۹۳۱ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این شهرستان توسط بازرسان واحد نظارت انجام شد.

رییس اداره دامپزشکی محلات گفت: ۱۵ هزار کیلوگرم فرآورده در این بازدیدها به دلیل غیربهداشتی بودن، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی اضافه کرد: نظارت‌های بهداشتی بر بیش از ۱۸ هزار لاشه کشتار شده دام سبک و سنگین توسط کارشناسان ناظر در کشتارگاه دام شهرستان انجام شد که در این نظارت‌ها ۴۹ لاشه دام سبک و هفت لاشه دام سنگین به دلیل وجود بیماری و شرایط فیزیکی نامناسب از چرخه مصرف خارج شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.