اسکان یک‌هزار و ۸۱۲ مسافر نوروزی در ساوه

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی ‌و گردشگری ساوه گفت: یک‌هزار و ۸۱۲ مسافر از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تاکنون در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافتند.

رضا ایاز اظهار کرد: فعالیت ستاد هماهنگی سفر ساوه از ۲۳ اسفند سال گذشته آغاز شده ‌و بر اساس هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان، امکان اسکان ۸۰۰ مسافر در هر شبانه‌روز در این شهرستان فراهم است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی ‌و گردشگری ساوه اضافه کرد: تا صبح امروز یک‌هزار و ۸۱۲ مسافر شامل ۶۸۷ نفر در هتل‌ها و خانه‌های بودم گردی، ۶۳۳ نفر در مدارس و ۴۹۲ نفر نیز در زائر سراهای امامزادگان این شهرستان اسکان یافتند.

وی همچنین تعداد بازدید کنندگان آثار تاریخی و توریستی این شهرستان در این مدت را ۲ هزار و ۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: مسجد جامع تاریخی ساوه و موزه چهار سوق نیز در این مدت هر کدام ۱۲۰ بازدید کننده داشته‌اند.

وی بازرسی از هتل‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های خدماتی و سرویس‌های بهداشتی بین راهی را از دیگر خدمات ستاد خدمات سفر شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: برای چند واحد تذکر شفاهی اعلام و مشکلات آنها نیز برطرف شده است.

۳۰۰ تخت اسکان مسافران از سوی آموزش و پرورش، ۲۰۰ تخت اسکان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در زائرسرای امامزاده سید اسحاق (ع) و ۳۰۰ تخت نیز در هتل های شهرستان فراهم شده است.

حدود ۴۳۰ اثر تاریخی و گردشگری در ساوه وجود دارد که ۱۳۰ اثر از این تعداد تاکنون به ثبت ملی و یک مورد تیز به ثبت جهانی رسیده است که مهمترین آنها مسجد هزار ساله جامع ساوه، قیزقلعه، چهارسوق، بازار تاریخی ساوه، عمارت حاکم، کاروانسرا و سایت تاریخی شهر آوه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مناطق گردشگری متعددی نظیر روستاهای کوهپایه و نیز بخش نوبران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.