کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس

گارد ساحلی تونس اعلام کرد که ۵ جسد پناهجویان که در دریای مدیترانه غرق شده‌اند را کشف کرده است.

دریای مدیترانه، مرگبارترین دریا برای پناهجویان به شمار می‌رود. پناهجویان آفریقایی به طور معمول از کشور‌های لیبی و تونس با کمک قایق‌های کوچک به دنبال رساندن خود به کشور ایتالیا هستند. با این حال، ابتدایی بودن این قایق‌ها و سوار کردن پناهجویان بیش از حد ظرفیت قایق‌ها منجر به واژگونی و غرق شدن آن‌ها می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی تونس امروز (دوشنبه) از کشف اجساد ۵ پناهجوی دیگر در نزدیکی سواحل این کشور خبر داد. بدین ترتیب شمار پناهجویان کشته شده در آب‌های ساحلی این کشور طی یک هفته اخیر به ۱۱ تن رسید. 

مقامات تونس با اعلام این خبر، تاکید کردند: طی هفته‌های اخیر گارد ساحلی ما موفق به نجات ۶۶۳ پناهجوی غیرقانونی شده است که از تونس یا کشور لیبی با هدف گذشتن از دریای مدیترانه به دنبال رسیدن به ایتالیا بودند. با بهبود شرایط آب و هوایی، تلاش پناهجویان برای استفاده از مسیر دریایی به منظور رسیدن به اروپا افزایش یافته است. 

جورجا ملونی، نخست وزیر راستگرای ایتالیا پیش‌تر در نشست اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که در صورتی که فکری برای سیل پناهجویان آفریقایی به این کشور گرفته نشود، این مسئله می‌تواند به بحرانی همانند بحران پناهجویان سال ۲۰۱۵ در قاره سبز منجر شود. 

اتحادیه اروپا به دنبال حمایت از کشور‌های آفریقایی دارای ساحل در دریای مدیترانه است تا مانع از ورود سیل پناهجویان به این قاره شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار