اینستاگرام دسترسی به محتوای سیاسی را محدود کرد

کاربران می‌گویند شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت چراغ خاموش شروع به سرکوب محتوای سیاسی کرده و نمایش آن را در صفحات کاهش داده است.

ممکن است برخی کاربران اینستاگرام در روز‌های اخیر متوجه شده باشند که میزان محتوای سیاسی که پیش‌تر در این شبکه اجتماعی مشاهده می‌کردند، کاهش یافته است.

به گزارش سی‌بی‌سی، اینستاگرام همواره برخی پست‌ها را بدون دنبال کردن صفحات و بر اساس علایق افراد به آنها «توصیه» می‌کند. اما مدتی است که این رسانه محتوای سیاسی را سرکوب کرده و از نمایش پست‌های اجتماعی، حقوقی یا انتخاباتی به افراد خودداری می‌کند. به عبارت دیگر، اینستاگرام پست‌های با محتوای سیاسی را «به صورت خودکار» روی گزینه «محدود کردن» قرار داده است. (این گزینه در بخش تنظیمات قابل مشاهده است). 

همچنین به نظر می‌رسد این رسانه مستقیما به کاربران اطلاع نداده که چنین تغییراتی را ایجاد کرده است.

اگرچه یک راه سریع و آسان برای تغییر این نوع سرکوب محتوا وجود دارد، اما این اتفاق در حالی رخ داده که امسال در بسیاری از کشور‌ها انتخابات برگزار می‌شود.

بسیاری از کاربران از اینکه اینستاگرام بی سر و صدا چنین تغییراتی ایجاد کرده، خشمگین شده و برخی می‌گویند تعریف این شبکه اجتماعی از محتوای سیاسی آنقدر گسترده است که شامل پست‌های غیر سیاسی هم شده و نمایش آنان را نیز محدود کرده است. 

در واقع، شرکت «متا» که مالک اینستاگرام است، ماه گذشته اعلام کرد «توصیه فعالانه» محتوای سیاسی را از حساب‌هایی که کاربران آن را دنبال نمی‌کنند، متوقف کرده است. گفته می‌شود محدودیت مشابهی بر حساب‌های Threads ایجاد شده و قرار است در آینده بر شبکه اجتماعی فیسبوک نیز اعمال شود. 

شرکت متا می‌گوید قصد ندارد جلوی مشاهده محتوای سیاسی را بگیرد، اما اگر کسی قصد دارد چنین محتوایی را ببیند باید خودش صفحات مد نظر را دنبال کند.

گفتنی است، متا پیش از این دسترسی به خبر را به طور خاص در کشور کانادا محدود کرده بود.این تصمیم پس از آن گرفته شد که سنای کانادا اعلام کرد پلتفرم‌هایی مثل گوگل و متا برای استفاده از اخبار بنگاه‌های خبری باید با آنها به توافق مالی برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
این که خوبه دیگه نیاز به فیلتر کردن نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
انتخابات امریکا نزدیک میشه و کم کم آزادی بیان و آزادی اندیشه و آزادی نظر و همه چیز گرد میشه. اونهم از حالا.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
اینستاگرام بنده در برابر هر پستی که می گذاشتن جواب منطقی کاری که کرد بنده را برای همیشه شوت کرد بیرون چون تاب دیدن جواب های منطقی ام را نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چه عمل پسندیده ای .
برای امینت وطن .واجب بود
هر فشل و هر که از ننه اش قهر کرده یا مشکلات روح و روان داره .مطلبی نادرست مینوشت و ساده لوحان و جاهلان باور میکردند و باعث تنش و اشوب و امینت بخطر میافتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
میریم اینستاگرام سرگرم شیم یه لشگر عکس و فیلم سیاسی اعصاب خورد کن با کلی شعارهای دهن پر کن ولی در باطن پوچ و مزخرف آلبانی نشینا و طرفداراشون هوار میشه سرمون و بدتر اعصابمون خورد و درب و داغون میشه
Germany
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خوبه
اصلا حزب های ایران لز سیاست دور باشن
مث حزب کارگر و سبز و عدالت اجتماعی
جامعه باید از سیاست و خبر بد دوره باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
مگه به دستور حکومت اینستا و واتساپ و تلگرام و یوتویوب و فیسبوک جزو اپ های ممنوعه و فیلتر نیستن؟؟
پس چرا باز در موردشون خبر میذارید؟؟
دومن این اپ ها برای سرگرمی ساخته شدن نه سیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
اینستاگرام پلتفرم اجتماعی است نه سباسی!!! شما از هر چیزی برای پیشبرد اهداف سیاسیتون سو استفاده میکنید. اخرشم اگر باهاتون مخالفت کنه فیلترش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
فقط روبیکا... فققققط !
اینستاگرام چه مسخره بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
هر کدوم دوست داری استفاده کن اجباری در پذیرفتن نیست
آخرین اخبار