طرح «باک پُر» در مرز زمینی دوغارون به اجرا در آمد

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه تایباد گفت: طرح «باک پُر» با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت در پایانه مرزی دوغارون به اجرا در آمد.

علیرضا یزدی نژاد رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه تایباد گفت: طرح سراسری «باک پُر» یا «فول باک» برای کامیون‌های ترانزیتی افغانستانی در مرز زمینی دوغارون تایباد به اجرا در آمده که هدف اصلی آن، جلوگیری از قاچاق سوخت و مشتقات نفتی است.

وی افزود: به دنبال این طرح، هزینه گازوئیل برای کامیون‌های افغانستانی بر حسب باک پُر و با نرخ تعادلی هر لیتر ۳۶ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود و دست دلالان سوخت را در این حوزه کوتاه می‌کند.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه تایباد ادامه داد: در گذشته، برخی از کامیون‌های ترانزیتی افغانستانی با باک‌های بزرگتر، غیر استاندارد و حتی اضافه، اما خالی، وارد مرز دوغارون و خاک ایران می‌شدند که با دریافت سوخت از دلالان با قیمت پایین، میزان زیادی سوخت را از کشور خارج می‌کردند.

یزدی نژاد بیان کرد: در طرح «باک پُر» کامیون‌های افغانستانی باید از جایگاه مرزی با نرخ تعادلی سوخت گیری کنند که هزینه آن به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این طرح سراسری نیز در دیگر پایانه‌های مرزی کشور اجرا می‌شود و از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه تایباد گفت: در حال حاضر یک جایگاه سوخت در پایانه مرزی دوغارون، وظیفه سوخت رسانی به ناوگان ترانزیتی را در طرح مذکور بر عهده دارد.

یزدی نژاد اضافه کرد: همچنین در مرحله دوم، طرح «باک پُر» برای کامیون‌هایی که به منظور ترانشیپ یا همان باراندازی کالا به منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی دوغارون وارد می‌شوند؛ به اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جلوگیری از قاچاق و خروج غیر مجاز سرمایه ملی، جمع‌آوری باک‌های اضافه و جاسازی شده، توجه به استانداردسازی باک خودروها، افزایش پایش‌های الکترونیکی سوخت در مرزها، سامانه‌ای شدن فرآیند فروش سوخت مرزی و افزایش سلامت اداری از دیگر دستاورد‌های این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بهترین کارو انجام‌ دادین آفرین
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۷:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
حالا درست شد .گازوئیل مفت میزدند میبردند براشون
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰۰
۰۴:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
چه فایده دوباره پولشو میره تو جیب دلالان کشور...
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۴:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
دمتون گرم که دست این افاغنه ی مفت خور روازحق وحقوق مردم ایران کوتاه کنید.بی غیرتهایی که قاچاقی ریختن توکشورمون دارن ازداخل مملکت روغارت میکنن وکلی آب وبرق وگازونان مصرف میکنن راننده های ترانزیتشون هم که اینجوری به کشورآسیب میزنن.هرجورحساب کنیدافغانی بجزضرربرای ایران وایرانی سودومنفعتی نداره.به تمام دنیادارن موادمخدرصادرمیکنن وحرف ازحلال وحرام هم میزنن.به خاطرهمین یه کارشون هم که باشه یه دنیانفرین پشت سرشونه وبخاطرهمین همیشه دربه درهستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خسته نباشید
تازه به فکر افتادید
تا حالا چکار می‌کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
علاوه بر گازوئیل که قیمت ان برا افغانی ها باید به نرخ جهانی حساب بشه باید قیمت سایر اقلام مصرفی اتباع افغانی در ایران به قیمت جهانی محاسبه بشه. تا زمانی که افغانی از سوبسید نان و برق و گاز و آموزش و پرورش مثل یک ایرانی استفاده می کنه از ایران خارج نمی شه. باید فرقی بین مردم ایران و افغانی باشه. همون قیمتی که یک ایرانی برا نان پرداخت می کنه به همون قیمت هم یک افغانی استفاده می کنخکنه و این باعث ازدیاد جمعیت افغانی ها شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کدوم افغانی رو میگی شناسنامه گرفتن به قیمت موتورسیکلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آفرین، ایرانی که بی‌غیرت نمی‌شود، باید اتباعی که خاک ما را اشغال کرده اند هم بروند، این خواست ملت ایران است.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
طرح دزدی مستقیم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
این یک نظارت درست هست چون همراه با عمل است نه حرف مفت
آخرین اخبار