سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو این استان خسارت زده است.

غفور آقایی گفت: در اثر وقوع سرما و یخبندان در دهه اول اسفندماه ۴۵ هزار هکتار از مزارع دیم گندم و جو در شهرستان گرمی، چهار هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان بیله‌سوار، ۹ هزار هکتار از مزارع آبی شهرستان پارس‌آباد و حدود ۲ هزار هکتار از مزارع سایر مناطق استان از جمله مشگین‌شهر، نمین، اردبیل و اصلاندوز دچار خسارت سرمازدگی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بیشترین میزان سرمازدگی در شهرستان گرمی اتفاق افتاده و برای کاهش میزان خسارت واکاری محصول جایگزین به صورت کشت دوم در مزارع آبی بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان نیز آغاز شده است.

به گفته او، با انجام اقدامات فنی و کودپاشی مناسب بخشی از مزارع در حال احیاست به طوری که مزارع شهرستان بیله‌سوار مشکل جدی ندارد و مزارع شهرستان گرمی در پی بارش‌های اخیر و شرایط مساعد جوی در حال جوانه زدن است.

آقایی پیش‌بینی کرد که با ادامه شرایط بارش و موثر بودن اقدامات فنی کشاورزان، میزان تولید گندم و جو دچار افت و کاهش محسوسی نخواهد شد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.