ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد

وزارت بازرگانی ترکیه اسناد منتشر شده درباره صادرات سلاح رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد.

وزارت بازرگانی ترکیه به طور قاطعانه آنچه اخیراً در رسانه‌ها مبنی بر صادرات سلاح و مهمات ترکیه به رژیم صهیونیستی منتشر شده بود، تکذیب کرد.

براساس گزارش آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه این ادعا‌ها بی اساس است، تاکید کرد که صادرات سلاح یا مهمات از ترکیه به رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مجاز نیست. 

او افزود: عبارات مندرج در عناوین بند‌های جدول تعرفه گمرکی عمدا دستکاری و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و اخبار منتشر شده در این راستا جنبه تمسخر آمیز و ساختگی دارد.

 این وزارت خانه ترکیه‌ای افزود: هیچ گونه فعالیت نظامی بین کشورمان و اسرائیل اعم از آموزش و رزمایش نظامی یا همکاری در حوزه صنایع دفاعی وجود ندارد.

 این وزارتخانه تاکید کرد که ترکیه همچنان در کنار فلسطین و آرمان فلسطین ایستاده و به حمایت از آن ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه وزارتخانه ترکیه‌ای آمده است: ترکیه به تلاش خود برای ارائه همه اشکال کمک و حمایت به فلسطینیان در غزه و از طریق همه کانال‌ها ادامه خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که قطعنامه آتش بس صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در اسرع وقت اجرایی شود.

 روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با حمایت ۱۴ کشور (از ۱۵ کشور) به تصویب رساند که خواستار آتش بس «فوری» در غزه در ماه رمضان شد که منجر به آتش بس «دائمی و پایدار» شد، در حالی که آمریکا از رای دادن به آن خودداری کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار