آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود

یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.

 به نقل از رویترز، «ریچارد بالف» از اعضای محافظه کار مجلس اعیان انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که تا زمانی که «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه ویکی لیکس در خطر مجازات اعدام از سوی آمریکا باشد، دولت انگلیس مایل به استرداد وی به آمریکا نخواهد بود.

این عضو پارلمان انگلیس تاکید کرد: من مطمئن هستم که وکلای جولیان آسانژ تا زمانی که بتوانند درخواست تجدید نظر را پیگیری خواهند کرد.

بالف افزود که بر این باور است که دولت انگلیس حاضر به استرداد بدون تعهد روشن مبنی بر عدم اجرای مجازات اعدام آسانژ نخواهد بود.

دادگاه انگلیس روز سه شنبه اجرای حکم استرداد «جولیان آسانژ» مؤسس ویکی لیکس به آمریکا را به تعویق انداخت. دادگاه انگلیس به آسانژ این حق را داد که در واکنش به صدور حکم استردادش به آمریکا درخواست تجدیدنظر ارائه دهد.

این روند در انگلیس به مدت سه هفته به تعویق افتاده تا وکلای تابع دولت آمریکا تضمین‌های جدیدی در خصوص حمایت از آزادی بیان در زمینه پرونده آسانژ و عدم صدور حکم اعدام علیه وی ارائه دهند.

جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس چند روز قبل به دلیل وخامت وضعیت جسمانی جلسات رسیدگی به پرونده خود در دادگاه عالی لندن را از دست داد و همچنین به دلیل وخامت حالش از حضور در کنفرانس ویدئویی نیز خودداری کرد.

منبع :مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار