برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در مساجد و حسینیه‌های کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در مساجد و حسینیه‌های استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر علاوه بر اینکه در بسیاری از حسینیه‌ها و منازل به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود، گفت : همه مساجد استان کرمانشاه آمادگی برگزاری این مراسم معنوی را در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر آمادگی همه مساجد استان برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، افزود: مراسم در چهار مسجد و حسینیه به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: این برنامه جمعه ۱۸ رمضان، یک‌شنبه ۲۰ رمضان و سه‌شنبه ۲۲ رمضان در مسجد حاج شهبازخان، مسجدالنبی (ص)، حسینیه حضرت معصومه (س) در بلوار طاقبستان و عباسیه، برای همراهی با بینندگان حال و هوای این شب‌های عزیز از طریق شبکه استانی زاگرس انعکاس داده می‌شود.

وی گفت: قرائت دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، دعای قرآن بر سر و همچنین سوگواری و عزاداری به مناسبت ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) عمده برنامه‌هایی هستند که در شب‌های قدر اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی با اعلام جزئیات ویژه برنامه‌های مساجد استان در شب‌های قدر، تصریح کرد: مساجد استان در شب‌های قدر از ساعت حدود ۲۳ تا هنگام اذان صبح ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر را برگزار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مساجد نیز در پایان مراسم با گستردن سفره سحری از شب‌زنده‌داران و روزه داران پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، گفت: خداوند فضیلت شب قدر را از هزار ماه بیشتر می‌داند، لذا باید از بهره‌گیری معنوی از این شب‌های با فضیلت غافل نشویم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار