۲۷ هکتار از حریم رودخانه‌های غرب خراسان آزاد شد

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ۲۷ هکتار از زمین‌های تصرف‌شده حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی، به منظور بهره‌برداری اصولی از منابع آبی، پارسال آزادسازی شد.

جواد توسلی مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: عملیات آزادسازی حریم رودخانه‌ها در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، ششتمد، خوشاب و داورزن صورت گرفته است.

او افزود: کارشناسان گشت و بازرسی آب منطقه‌ای سبزوار با هدف بهره‌برداری اصولی از منابع آب و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این زمین ها، حریم رودخانه‌های این مناطق را بازگشایی کردند.

توسلی افزود: بیشترین تصرف زمین حریم رودخانه‌ها در شهرستان ششتمد، مناطق شمالی سبزوار و شهرستان‌های داورزن و جغتای صورت گرفته بود که این مداخلات با هماهنگی گروه گشت و بازرسی آب منطقه‌ای و دریافت دستور قضایی رفع و آزادسازی شد.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار ادامه داد: در سال‌های اخیر افزون بر ۲ هزار فقره پرونده برای رفع تصرف زمین‌های بستر رودخانه‌های این منطقه تشکیل شده و آب منطقه‌ای با هماهنگی دادگستری و نیروی انتظامی، با متخلفانی که در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اقدام به ساخت ویلا و خانه باغ کنند، به صورت جدی برخورد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار