تحقق صد در صدی تعهد اشتغال استان یزد در سال ۱۴۰۲

استاندار یزد گفت: تعهد اشتغال استان یزد در سال ۱۴۰۲ بیش از صد درصد محقق شده است و استان یزد پائین‌ترین نرخ بیکاری مردان در کشور را داراست.

 فاطمی استاندار یزد در کارگروه اشتغال استان یزد گفت:تعهد اشتغال استان یزد در سال ۱۴۰۲ بیش از صد درصد محقق شده است و استان یزد پائین‌ترین نرخ بیکاری مردان در کشور را داراست و پس از ۷ سال نرخ بیکاری تک رقمی و زیر متوسط کشوری قرار گرفته که اتفاق خوبی برای استان یزد است.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری در استان کمتر از ۷ درصد و نرخ بیکاری مردان زیر ۳ درصد که پائین‌ترین نرخ بیکاری کشور است.

استاندار یزد اظهار داشت: نرخ بیکاری بانوان استان از ۳۲ درصد به ۱۸ درصد در این دولت کاهش یافته است.

فاطمی در این نشست بیان داشت:عمده الویت‌های حوزه اشتغال در استان یزد، جذب افراد بومی بوده و باید در جذب فارغ التحصیلان در سال جاری تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه اشتغال ۱۷ هزار نفری داریم و راهبرد شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم بایستی به سیاست‌های اشتغال استان یزد پیوند بخورد.
 وی بیان داشت: در حوزه اشتغال نیاز به مدل‌های نوآورانه و جدید در حوزه مشارکت مردم و ایجاد اشتغال داریم.

فاطمی، نقش محوری فرمانداران در حوزه اشتغال را مهم دانست وبیان داشت:مسئله اشتغال در شهرستان‌ها لحاظ و جایگاه فرمانداران به رسمیت شناخته شود و نظر فرمانداران در تسهیلات و ارائه طرح‌ها و اشتغال اعمال شود. 

وی تسهیلات تبصره۱۸ را حق الناس دانست و اشاره کرد: متولیان نسبت به معرفی و پرداخت تسهیلات دقت و نظارت داشته باشند تا حقی ضایع نشود.

استاندار جذب اعتبارات را مهم دانست و بیان داشت: برگشت تسهیلات از هیچ مدیری در استان قابل بخشش نیست و بر جذب سهم ملی اعتبارات تاکید کرد. 

استاندار نسخه نجات بخش استان را توجه به اشتغال دانش بنیان دانست و بیان داشت جنس کار نخبگان فنآورانه است و یکی از مهمترین بستر‌های تحقق شعار سال دانش محسوب می‌شود و همه باید بخش دانش بنیان را حمایت کنند تا زمینه استغال بیشتری فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.