استان سمنان رتبه نخست عملیات ثبت نام حج تمتع کشور را کسب کرد

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام حج تمتع خبر داد و گفت: تمام ظرفیت هزار و ۱۳۰ نفری استان نام نویسی خود را کامل کرده است.

چتری  در جمع خبرنگاران به میزبانی حج و زیارت استان سمنان گفت: هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان در قالب ۹ کاروان به حج امسال اعزام می‌شوند در حالی که شاهد افزایش ظرفیت کاروان‌های استان سمنان از ۹۲۶ نفر به یک هزار و ۱۳۰ نفر به دلیل استقبال حجاج بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد داوطلبان حج تمتع استان سمنان توانسته‌اند مراحل ثبت نام خود را کامل کرده و ۵۰ درصد هم تاکنون مورد تأیید پزشکی قرار گرفته‌اند، افزود: دو پزشک، سلامت زائران را بررسی و همین دو فرد نیز همراه کاروان‌ها به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

 

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین از اعزام ۱۷ نفر کارگزار و مدیر کاروان در حج سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۵۶ درصد از حجاج سال جاری زن و ۴۴ درصد مرد هستند همچنین بیشترین تعداد جمعیت بانوان به آقایان در کاروان دامغان به ثبت رسیده است.

چتری با بیان اینکه ۹ نفر نیز از روحانیون معین برای راهنمایی مناسک حج با کاروان‌ها به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، ابراز کرد. پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند و معدل سنی زائرین استان سمنان نیز به نسبت سال‌های قبل مطلوب‌تر است.

برچسب ها: حج تمتع ، کاروان حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.