۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی استان با پیگیری‌های انجام شده وارد چرخه تولید و پرورش ماهی شد.

احمد بختیاری با اشاره به آغاز اجرای طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان و ضرورت تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: دستورالعمل این طرح به دستور مقام عالی وزارت توسط سازمان شیلات ایران با مشارکت شیلات استان‌ها تهیه و به تایید وزیر رسیده است.

او با اشاره به اینکه طرح جهادی با اهدافی همچون استفاده بهینه و دو منظوره و افزایش بهره‌وری آب اجرا می‌شود گفت: همچنین افزایش تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامت، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی، افزایش محصولات زراعی و درآمد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سرانه مصرف آبزیان شمار دیگری از اهداف است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه این طرح نقش موثری در امنیت غذایی جامعه خواهد داشت گفت: در کشور ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی و ۶۵ هزار استخر ذخیره آب ساخته شده وجود دارد که تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ استخر ماهی دار شده و با اجرای این طرح ۱۵ هزار استخر دیگر ماهی دار خواهد شد.

بختیاری گفت: در استان همدان نیز طبق آخرین آمار‌ها حدود ۱۵ هزار چاه، چشمه قنات و رودخانه وجود دارد همچنین طبق برآورد‌ها حداقل ۲ هزار استخر ذخیره آب کشاورزی خاکی، بتونی و ژئوممبران موجود است که با اندک تغییراتی قابلیت استفاده در پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را دارد.

برچسب ها: پرورش ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار